Van egy új cégem!

No nem nekem, hanem ...bárkinek, aki alapít egyet. Aztán eltelik 1 év, és a cég még mindig új. A második évben is az. A harmadikban is még új a cég. A negyedik évben is még büszkék vagyunk az új cégünkre. Aztán az ötödik évben elkeveredik hozzánk egy lean tanácsadó, aki meglepő dolgokat hall a cégnél tartott tréningen.

Olyanokat, hogy "Azért nincs erre még folyamat, mert a cégünk még új." Hány éves? "5." Aztán meg azt hallja ez a tanácsadó, hogy "Ez egy rég elfelejtett folyamat." Egy vadiúj, öt éves cégnél?! Hogyan lehet egy új cégnél egy folyamat régi és elfeledett?

Most vagy a cég nem új, vagy a folyamat nem régi. Nevezett tanácsadónk elgondolkozik, vajon meddig lehet egy céget újnak hívni, és főleg: meddig lehet azzal takarózni, hogy a mi cégünk még új, azért nincsenek rendes folyamatai? Szükségszerű-e, hogy egy új cégnek ne legyenek rendes folyamatai? Elnézőek kell-e, hogy legyünk egy új céggel szemben, és mondjuk azt, hogy az mindig is úgy volt, hogy az új cégek kaotikusan indulnak, tehát ez a normális állapot, ami ellen nincs mit tenni?