Meg kell-e tenni mindent a vevőért?

Kellett nekem egy másik boltba menni, mint Ahova Járok.

10 percig álltam sorba, mert sok volt a vásárló. Végre sorra kerültem, és már éppen fizettem, nyújtottam a pénzt, a pénztárosnő megnyomott egy gombot a pénztárgépen - és az lefagyott.

Veszett gombnyomkodás, semmi. Nagy sóhajtozások, semmi. Telefonos segítségkérés, semmi. Hosszú percek teltek el így, amikor a pénztárosnő azt az instrukciót kapta, hogy indítsa újra a gépet. Megtörtént, újabb hosszú percek. Megkérdeztem, milyen gyakran fordul elő ez. Változó, hangzott a felelet.

Természetesen a többi pénztár működött. Természetesen nincs rá lehetőség, hogy a vevő átfáradjon egy másik pénztárhoz és ott fizessen. Viccesen megkérdeztem, hogy cserébe az elszenvedett kényelmetlenségért, kapok-e kedvezményt a végén. Úgy nézett rám, mint egy marslakóra. Kuponra, vásárlási utalványra rá se mertem kérdezni.

Újabb néhány perc múlva meguntam a várakozást, visszakértem a pénzem, az árut otthagytam, és eljöttem. Nem kértek elnézést.

Mi a megoldása egy ilyen helyzetnek? Te mit tennél, ha te lennél a bolttulajdonos?