Maszatolás

Én értem, hogy az újságírásnak meg vannak a szabályai. De akkor sem értem, miért kellett többesszámban fogalmazni, amikor az Index kirakta a blogbejegyzésem a blogketrecbe?

Itt a képernyőkép, a corpus delicti, a jobb oldalát kell nézni: "Veled van az erő?" és alatta a szöveg: "Elmondjuk, mi kell a nyelvvizsgához".

maszatolas.jpg

Nem mondjuk el. ÉN mondom el. Ez egy egyszemélyes blog, egyedül írom, mindig egyes számban fogalmazok.

Bár - mint mondtam - valószínű, hogy valami újságírói szabályról van szó, ami azt mondja, hogy amit Gipsz Jakab újságíró ír, azt az egész szerkesztőség nevében írja, de én nem vagyok sem újságíró, sem újság és még szerkesztőségem sincs.

Azt hiszem, az ilyen "fogalmazzunk többesszámban, mert úgy illik" típusú hiedelmek is hozzájárulnak ahhoz, amit úgy hívunk: a felelősség nem vállalása, maszatolás. Mert ha nem ÉN mondok valamit (pedig én írtam, teljesen egyedül), hanem MI mondjuk, (pedig a "mi" talán nem is létezik), akkor onnan egyenes út vezet oda, hogy ÉN nem vagyok felelős semmiért, csak MI, de mivel a mi nem létezik, ezért tulajdonképpen senki nem felelős semmiért. Ugyanebbe a hidelemcsoportba tartozik az is, hogy nem ÉN küldtem át valakinek valamit, hanem a "valami elküldésre került valaki felé". Szokjunk már le róla!

Kedves Index! Köszi, hogy hozzátok nekem a kattintást, de a bejegyzéseim én írom, és nem mi írjuk! :)