A pénztáros hibája

78 forintért kellett reklamálnom a Boltban, Ahova Járok. Az információnál, ahol a panaszt intézték, mondták, hogy az én problémám sokszor előfordul, és ahányszor előfordul, annyiszor meg kell nézni a gépben, hogy jogos-e a panasz, azután kitölteni egy A4-es lapot mindenféle csoda számokkal, majd azt nekem, mint panaszosnak két helyen aláírni, és már adják is a pénzt. Mind a 78 forintot.

Mi történt? Az történt, hogy épp a pékárunál voltam, amikor bemondták a hangosbeszélőbe, hogy minden pékáru féláron kapható, kivéve a császárzsemle. Nosza, vettem is 3 vágott zsemlét. Kicsit drágább, mint a sima, de hát így mulat egy magyar lean tanácsadó. :) Természetesen a kasszánál nem féláron számolták fel, ezért kellett reklamálni. Igaz, kicsit féltem, hogy szégyenben maradok, mert kiderülhetett volna az is, hogy én hallottam félre, és nem a császárzsemlét mondták be, hanem a vágott zsemlét, de szerencsére nekem lett igazam. Kérdeztem a hölgyet, hogy hogy lehet az, hogy nem számolták fel a félárat? Ilyenkor már fáradtak a pénztárosok (este 8 után voltunk), ezért. Hát ezt a pénztárosnak kell figyelnie? Nincs benne a pénztárgépben a kedvezmény? Bizony, nincs benne. A pénztárosnak kell figyelni, és annyival kevesebbet ütni a gépbe. Mint említettem, a hölgy azt is mondta, hogy az én problémám sokszor előfordul. Kérdés, hogy miért nem foglalkoznak ezzel a vezetők? Hiszen több megoldása is lenne:

- Nem adunk féláron semmit 8 után
- A pénztárgép mindenféle kedvezményeket tud kezelni, arra is biztos tudnának írni valami algoritmust, hogy 8 után minden pékárut automatikusan féláron számoljon
- Továbbképzést tarthatnának a pénztárosoknak, hogy a fél fülük mindig a hangosbeszélőn legyen
- Továbbképzést tarthatnának a vevőknek: a kasszánál mindenki mondja be előre, mit vásárolt kedvezményesen a hangosbeszélő hatására :)
- Rövidíthetnének a pénztárosok munkaidején, vagy több szünetet adhatnának nekik, hogy ne legyenek fáradtak.

De az, hogy 78 forintokért A4-es lapokat kell kitöltögetni, és ehhez még sorba is kell állni, az biztosan nem megoldás. Pedig még elnézést is kértek. Kétszer is.