Az autó, ami csak hátramenetben tud felmenni az emelkedőre

Mától néhány napig a Wikipédia kezdőlapján az olvasásra éppen ajánlott cikk nem másról szól, mint a T-modellről. Aki a leannel foglalkozik, a T-modell és gyártása alapvető ismeretanyag kell, hogy legyen.

Nagyon sok érdekes és mókás dolgot meg lehet tudni a cikkből. Például tudtad, hogy a T-modell nem volt képes felmenni meredekebb emelkedőkre? De csak előrefele nem, mert hátrafele tudott! Ez számomra két dolgot bizonyít: az emberi lelemény határtalanságát és azt, hogy tényleg MINDENRE van megoldás. :)

Hogy miért nem tudott, csak hátrefele felmenni? Olvasd el a cikket! És ha már olvasod, válaszolj légy szíves kommentben az alábbi kérdésekből legalább háromra! (Főleg, ha Kosztolányi Jani tanítványa vagy a közlek-karon :)

1. Hogyan hatott a szesztilalom a benzines autók elterjedésére?
2. Büszkének kell-e lennünk arra, hogy a Galamb József által tervezett bolygóműves váltót 19 évig nem kellett módosítani? (Természetesen szigorúan a lean szempontjai szerint vizsgálva)
3. Figyelembe vették az autó tervezése során, hogy milyen utakon fogják őket használni?
4. Miért kaptak a T-modellek gyakran defektet?
5. Miért nem szabad reklámozni a tökéletességet?
6. Hogyan használta Henry Ford a színeket?
7. Lehet-e egy T-modellt templomként használni?
8. Mi kellett egy T-modell traktorrá alakításához?
9. Hány perc kellett egy autó összeszereléséhez 1914-ben?
10. Miben állt Henry Ford "elsőre jót" filozófiája?
11. A  modern lean szemléletnek milyen egyéb jeleit veszed észre a cikkben a T-modell és gyártása kapcsán?