Lean pozitív 2.

Ha egyszer egy üzlet beindul... a sorozat 1. részében, alig néhány napja panaszkodtam, hogy már régebben el akartam kezdeni ezt a sorozatot, de nem volt anyag. Most meg hirtelen itt a második rész. Mégpedig a NAV-ról.

Úgy kezdődött, hogy a cégem nem készíti el az adóbevallásunkat, a már ismert okból. Meg is ijedtem, mert én még soha nem csináltam adóbevallást. De szerencsére körbeküldtek egy tájékoztatót, hogy meg lehet kérni a NAV-ot, hogy az csinálja meg nekünk. A körbeküldés február 10-én volt, a leadási határidő 15-e. Nos, ez nem várhat, le is töltöttem a szükséges nyomtatványt, ki is nyomtattam, bár gyanús volt, hogy a lap alján ott egy vonalkód meg a verziószám, meg az a szó, hogy "Hibás". Gondoltam, inkább bemegyek a HR osztályunkra és rákérdezek, meg amúgy is volt más megbeszélnivaló is. Ki is derült, hogy a nyomtatvány tényleg nem jó, de nem tudnak másikat adni, mert csak ezt lehet letölteni a NAV honlapjáról. Javasolták, hogy menjünk el a legközelebbi ügyfélszolgálatra, ott kérjünk nyomtatványt, töltsük ki és expressz adjuk fel. És ha már ott vagyunk, akkor kérjünk a HR részére is egy példányt, és légyszi hozzuk el nekik, hátha más is kér, és akkor tudnak neki fénymásolni... (Rendesek voltunk, hoztunk.)

Két kedves kolléganőmmel el is mentünk az ügyfélszolgálatra. Közben megbeszéltük, hogy a NAV biztosan nem fogja megengedni, hogy ott kitöltsük a papírt és rögtön le is adjuk, hanem biztosan ragaszkodni fognak hozzá, hogy postán küldjük be. Természetesen nem így történt. :) Odaértünk, hatalmas volt a tömeg, szabálykövető adózóként húztunk egy sorszámot. Meg is ijedtünk, mert a sorszámunk vége 86-os volt, a kijelzőn pedig 40-es végűek szerepeltek. Lélekben fel is készültünk volna egy többórás várakozásra, ha eszünkbe nem jut, hogy mi a tűzoltás mesterei vagyunk, :) a tűzoltás lényege pedig a szolgálati út kikerülése, hiszen az túl hosszú és bürokratikus. Így odamentünk a pulthoz, és nagyon kedvesen megkérdeztük az ott ülő urat (biztonsági őrnek látszott), hogy nincs-e valahol kirakva 1153NY nyomtatvány, mert nekünk csak az kellene, és már itt sem vagyunk. Meglepetésünkre a pult alól adott is egyet. Hát, hármat kérnénk, mert hárman vagyunk. Kaptunk. Hát szóval, kellene még egy a HR osztályunknak... el kezdtük volna ecsetelni a részleteket, de nem volt rá szükség, mert szó nélkül kaptunk még egyet. És egy további jó tanácsot bónusznak: ha kitöltjük ott helyben, akkor ugyanezen pult túlvégén, az ott álló kislánynál rögtön le is adhatjuk. Egészen megrészegültünk az örömtől. Már csak egy kis helyet kellett találni a kitöltéshez, mert írópultok vagy asztalok nem voltak. Csak egy kis asztalt találtunk, ami tele volt prospektusokkal, de azért elfértünk mellettük. De akár egymás hátán is kitöltöttük volna a papírt. :) Kb. 30 másodperc sorban állás után leadtuk a kislánynál, lepecsételte, visszaadta a mi példányunkat, és még mosolygott is!

Hát, ilyen gyors ügyintézésre igazán nem számítottunk a NAV-nál. Persze lehet, hogy ez már régóta így megy, csak nekünk volt új, mert közülünk egyikőnknek se volt még dolga az adóhatósággal személyesen, mindig a munkahelyünk készítette el nekünk az adóbevallást. Nem is gondoltuk, hogy egy NAV ügyfélszolgálat ilyen barátságos hely. :)

Természetesen ha mondjuk az ajtóra kiírnák ezt, mármint hogy a fenti nyomtatványt a pultnál lehet kérni és le is adni, az még barátságosabb lenne.