Veled van az erő?

Van az a hír, amitől kinyílik a bicska a zsebemben. Ez például egy ilyen hír a diplomamentő programról, amelynek keretében egy lottóötösnyi forintból támogatják majd azokat, akiknek nyelvvizsga hiányában "beragadt" a diplomájuk.

Elmondom, hogy a lottóötös helyett (=300 000 ft /fő) mi kell a nyelvvizsgához.

1 db fej. Ha van benne 1 db, többé-kevésbé használható agy is, az csak előny.
1 db fenék, amin ülsz
1 db nyelvkönyv
1 db szótár
1 db füzet
1 db toll

A felmerülő kérdéseket megelőzendő: igen, nekem is ezen eszközök segítségével lett nyelvvizsgám. Igen, 2 db, mindkettő C típusú. Igen, mindkettőt a Rigó utcában tettem le, és mindkettő elsőre sikerült. Igen, munka mellett. Igen, saját zsebből fizettem minden költséget (azaz nem anyuci zsebéből). Szóval vannak még csodák. :)

Vicces egyébként, hogy épp a minap voltam egy beszélgetésen, ahol az erő volt a téma, akár fizikai, akár lelkierő formájában. Ez utóbbiról volt egy frappáns megjegyzésem: szerintem az emberek nagy része lusta ahhoz, hogy erős legyen. Többen bólogattak rá a beszélgetőtársak közül. Lehet, hogy neked - akinek meg kell menteni a diplomáját - is csak ez a bajod? Önmagában persze ez az egyéni szocproblémád, mi közöm hozzá. De hogy az én pénzemből is támogatnak majd téged, mint nyelvvizsgakárosultat, ahhoz már van közöm.

Nem kell mindenkinek értelmiséginek lenni. Magasak a követelmények? Igen, a középkorban, ha valaki tudott írni-olvasni, már messze kiemelkedett vele az átlagból. Ma, 2014-ben pedig már nyelvvizsgát is kérnek. Így halad a világ. Bár, ha jobban megnézem, (helyes)írni-olvasni tudással ma is ki lehet emelkedni, néha még értelmiségi körökből is...