Sebestyén Balázs és a folyamatos fejlesztés

Emlékeztek március 15-re? Hát hogyne emlékeznétek! Az SMS-t is megkaptátok? Én igen! Éppen otthon ültem és békésen interneteztem, amikor megjött a segítség: ne szálljak ki a kocsiból, de ha elfogy a benzin, akkor üljek át egy másikba. Te is elkezdtél dühöngeni, hogy mi ez a hülyeség? Én is!

Aztán tegnap reggel kicsit elszégyelltem magam. Mert rájöttem, hogy Sebestyén Balázs jobban ért a leanhez, mint én. :)

Az történt ugyanis, hogy tegnap megint esett a hó, nekünk meg vidékre kellett menni egy ügyfélhez, hajnali hat órás indulással. A hosszú úton unaloműzőként, no meg friss közlekedési infók szerzése érdekében bekapcsoltuk a rádiót, ahol éppen Sebestyén Balázsnak, Rákóczi Ferencnek és még egy harmadik embernek, akinek nem jegyeztem meg a nevét, ment a reggeli showműsora. Mi más lehetett volna a téma hajnali hatkor, mint a hó, és persze szóba került az sms is. Sorban szépen mindenki elkezdte szidni az sms küldőjét és kitalálóját egyaránt, mígnem Balázs (legalábbis úgy emlékszem, ő volt) védelmébe vette a dolgot. Sőt, rávilágított, hogy túl sokat akarunk, hiszen ez csak az első sms volt. Lehet ezt még fejleszteni! Sőt, fogják is fejleszteni! Simán elképzelhető például, hogy jövőre, a következő sms-nél már értelme is lesz az üzenetnek. A következő fejlesztési szinten lehet, hogy nem fog egymásnak ellentmondani a két mondat. A negyedik szinten talán már valami valóban hasznos üzenetet kapunk, és még az is lehet, hogy az ötödik szinten sms helyett igazi segítség jön! A lényeg, hogy lassan, folyamatos fejlesztéssel, eljuthatunk arra a szintre, amit az átlagpolgár elvár(hat) a kormányzattól az adójáért cserébe.

Balázsnak igaza volt. Én meg elszégyelltem magam. Mert anno, március 15-én én is bosszankodtam ezen a hülyeségen, ahelyett, hogy arra gondoltam volna, hogy ez csak az első lépcsőfoka a kaizennek és lesz ez még jobb is, apránként. Sőt, a lean szabályai szerint nem is lehet másképp fejleszteni a vészhelyzeti sms küldésének a folyamatát, csak a Balázs által leírt módon: apró lépésekben. Hát hogyan is felejthettem ezt el? :)