Már megint a Wikipédia

Ez a bejegyzés nem a leanről szól, csak a Wikipédia most induló Tavaszi nagytakarítás nevű versenyére szeretném felhívni a figyelmet.

De előbb megosztanék két másik hírt, meglepő módon mindkettőnek én vagyok a - majdnem - főszereplője. Az első, hogy február 23-án és március 2-án a Wikimédia Magyarország Egyesület egy négyelőadásos wikipédiaszerkesztői-gyorstalpalót szervezett a Népsport bloggereinek, a bloggerek meghívásának eleget téve, és én voltam az egyik előadó. Mit egyik! Én kezdtem a sort A Wikipédia világa nevű powerpointos előadással, aminek pdf változatát letölthetitek az egyesület oldaláról. Ugyanott megtaláljátok a másik három előadást is. Magáról a minitanfolyamról pedig egy rövid beszámoló olvasható a magyar Wikipédia blogjában. Nagyon jó kis tanfolyam volt, még én is tanultam belőle, hát még a résztvevők. Persze leanes tanulságok is voltak benne (csak belekeverem ide is a leant!), még pedig az, hogy a gembára itt is el kell menni, mielőtt döntést hozunk. A helyszín nem volt éppen oktatásra teremtve, de persze azért áthidaltuk a problémákat, és azt a keveset pedig, ami maradt, felejthetővé tették az izgalmas témák és a jó előadók. De azért legközelebb megnézzük a helyszínt előre, ahova hívnak. :)

A másik hír, hogy véget ért az Év szócikke 2012 verseny, és meghökkentő módon harmadik helyezést értem el a történelem kategóriában Az ókori rómaiak földrajzi felfedezései c. cikkel. Ez azért meghökkentő, mert majdnem egy évtizedes wikis jelenlétem alatt ez az első verseny, amin indultam ÉS eredményt is elértem, másrészt pedig azért is meglepő, mert a cikk inkább földrajzi, mint történelmi, legalábbis én földrajzinak szántam. :) Jópofák az ilyen versenyek, állítólag oklevelet is fogok kapni, de vannak olyan versenyek, ahol már nem babra megy a játék, hanem komoly nyereményekre.

Ilyen a holnap induló Tavaszi nagytakarítás - Karbantartóverseny 2013 című vetélkedő, ami egészen április 7-ig tart.

A verseny lényege, hogy most nem új cikkeket kell írni, hanem a meglévőket karbantartani: forrást keresni a forrástalan cikkekhez, bővíteni a túl rövideket, formába önteni, képekkel ellátni az ezen téren hiányosakat, stb. Minden feladat más-más pontszámot ér, a végén az nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti össze.

Mit lehet nyerni? A szokásos dolgokon kívül (ceruza, póló, bögre, stb.) shopline-utalványokat, az idei Wikitáborban való ingyenes részvétel lehetőségét, stb., és persze az örömöt, hogy a Wikipédiát sokkal jobbá tettük! Részletek, jelentkezés a verseny oldalán!