Közöny - újratöltve

Februárban írtam egy bejegyzést a munkahelyen uralkodó közönyről. Természetesen (természetesen?) a közöny nem csak a munkahelyen létezik.

Történet 1

Pláza étkezőrésze. Négyszemélyes asztal. Az asztalnál két fiatalember és egy csinos fiatal hölgy éppen elmenni készül. Előttük két tálca, ételmaradékokkal. Az egyiket felveszik és menni készülnek, amikor érkezek én a tálcámmal, leülnék, de látom, a másik tálcát ott hagyják. "Ezt nem viszik el?", kérdezem. "Mivel nem mi hoztuk..", válaszolják és elmennek. A férfiakat még megértem. Azok olyanok. :) Na de a csinos fiatal hölgy képes volt két centire más ételmaradékától enni és nem kérte meg a férfiakat, hogy legyenek szívesen elvinni a másik tálcát, mert nem túl étvágygerjesztő? A kuka kb. 10 lépésre volt. Elvittem.

Történet 2

Tegnapelőtt munka után otthon. Már 10 perce otthon vagyok, amikor érzem, hogy fázok. Újabb 10 perc múlva még jobban fázok. Megint 10 perc, ej de kutya mód fázok. Megtapogatom a radiátort, jéghideg. Kisebb pánikroham után végigtapogattam a többit is, mindegyik hideg. A házban távfűtés van. De vajon csak nálam nincs, vagy máshol sem? Bekopogtatok a szomszédba. Jóképű fiatalember nyit ajtót.

- Elnézést, önnél van fűtés?
- Nincs.
- Nem tudja, hogy miért nincs?
- Nem tudom, de nincs.
- Oké, megkérdezek másokat is.
- Viszlát.

Megyek egy másik lakáshoz.
- Elnézést, önnél van fűtés?
- Nincs.
- Úgy tűnik, sehol nincs, nálam se és a szomszédomnál sem.
- Igen, én már kora délután óta itthon vagyok, azóta nincs.
- Nem tudja, hogy miért nincs?
- Nem tudom.
- Mit gondol, a közös képviselő tudja?
- Lehet. Felhívjam?
- Legyen szíves, nekem nincs meg a száma.

Felhívta, kiderült, hogy az egész környéken nincs fűtés, mert átvágtak valami kábelt, de este 10-re lesz megint. Lett is, tehát happy end a történet vége. Én mégis szomorú voltam. Mert a házban mindenki fázott, de senkit nem érdekelt, hogy miért fázik. Nincs fűtés? Majd lesz. Valaki majd megoldja. Sőt, valaki majd utánaérdeklődik, hogy miért nincs és mikor lesz. Valaki más. De engem nem érdekel. Igaz, hogy marhára fázok, de hát novemberben hideg van, nemdebár?

Azért a közös képviselő számát elkértem, hogy legközelebb közvetlenül is tudjak érdeklődni.