Túl sok a mérőszám

Több magánemailcímem van, mindegyiket másra használom. Az citromailes címem napok óta kiabál, hogy csökkentsem a leveleim számát. Nem értettem, hogy miért, mert a menü alján van egy csík, ami jelzi a szabad tárhely nagyságát, és ott még alig értem el a 20%-ot. Ma kiderült, hogy az a baj, hogy túl sok levelem van. Ugyanis hiába a nagy tárhely, a levelek darabszáma nem lehet több, mint 3000. Meghökkentően nagy szám, pláne, hogy a citromail szerint nekem több, mint 2900 levelem van, azaz vészesen közeledek a határértékhez. Szerintem eddigi életemben összesen nem írtam ennyi levelet, nem hogy ennyit tárolnék - pláne, hogy rendszeresen kukázok is, - de nem ez az igazán meglepő, hanem az, hogy miért kell számolnom a levelek számát, ha egyszer a rendelkezésemre álló tárhelynek még az ötödét sem használtam fel? Minek kétféle mérőszám? A gmail miért nem kiabál, ha sok benne a levél, pedig a tárhely szinte korlátlan? (Vagy kiabál az is, csak még nem jutottam el arra a szintre?)