Állást keresel? Tippek a profession.hu hatékonyabb használatához

Pár napja megírtam a panaszom arról, hogy lean szakemberként éppen új munkát keresek, ezért beregisztráltam a profession.hu-ra, de az ott kitöltendő adatlap nem a leanesek speciális igényeire van szabva, vagyis nem tudtam rendesen kitölteni. A cikkem belinkeltem a profession.hu Facebook-oldalára is, ahol azt javasolták, hívjam fel az ügyfélszolgálatot, és segítenek.

Meg is tettem. A menüben külön gomb van a munkaadóknak és az álláskeresőknek. Én persze az utóbbit nyomtam meg, fel is vette egy hölgy. Elmondtam a bánatom, amire a hölgy azzal válaszolt, hogy ő sajnos a munkaadókkal foglalkozik, a honlap álláskeresőknek szóló részét nem is látja, ezért nem tud segíteni, az álláskeresőkkel foglalkozó kollégái pedig mind foglaltak. Ezen meglepődtem, mert szerintem nincs értelme a telefonálót olyan ügyintézőhöz kapcsolni, aki nem tud segíteni, csak azért, hogy a telefonálónak ne kelljen várakoznia a vonalban. Ez így nem hatékony. Kértem hát, hogy hívjanak vissza, ha már nem lesznek foglaltak.

Meglepődtem, amikor pár óra múlva visszahívtak. :) Egy kedves lánnyal beszélgettem vagy 20 percig, aki a következő tippeket adta:

- Az űrlap "Tapasztalatok" oldalán a "szakterület" rovatban valóban csak 3 területet lehet beikszelni, de már gondolkodnak azon, hogy ezt felemeljék ötre. Sajnos, sok munkát kereső korábban ész nélkül kattintgatta a területeket, ezért korlátozták háromra.

- Ha leanes vagy, akkor praktikus a Logisztika szakterületben az Ellátási lánc rubrikát beikszelni. Közkeletű tévedés (talán a kanban-rendszer és a just in time miatt), hogy a leanesek logisztikával foglalkoznak. De nem így van. A leanesek leannel foglalkoznak. :) Bármilyen folyamatot képesek "megleanezni", azaz bármilyen munkafolyamatot képesek hatékonyabbá, egyszerűbbé tenni. Én például dolgoztam önkormányzatnál is, aminek valljuk be, kevés köze van a logisztikához. Szóval megkérdeztem a lányt, hogy miért jelöljem be éppen ezt? Azért, mert ők, a profession.hu, amikor beérkezik hozzájuk egy munkaadótól egy lean szakembert kereső álláshirdetés, akkor ebbe a kategóriába teszik bele elsősorban. Megemlítettem, hogy nem biztos, hogy az adott hirdető éppen logisztika területre keres leanest. Ez igaz, éppen ezért minden álláshirdetést beraknak min. 3 kategóriába, a leaneseket a logisztikán kívül általában a Folyamatmérnök és a Gyártás kategóriába teszik. Tehát ezeket is érdemes beikszelni. Bár a szolgáltatócégeket ez így még mindig nem fedi le, a lány azt mondta ne aggódjak.

- Ugyanis amikor a munkahelyeket kell felvinni az űrlapomra, akkor nem csak arra van lehetőség, hogy minden munkahelyet külön vigyek fel, hanem azt is meg lehet csinálni, hogy ugyanazon a munkahelyen belül a különböző munkaköröket is külön vigyek fel. Igen, ez így van, mondtam a lánynak, de sajnos itt is csak 3 rubrikát lehet beikszelni, én pedig lean tanácsadóként több mindent csináltam, nem csak 3 féle feladatom volt. Semmi baj, mondta a lány - és itt jön a leghasznosabb tipp - nyugodtan vigyem fel többször a lean tanácsadói munkakört, és így ahányszor felviszem, annyiszor 3 területet tudok bejelölni. A munkaadók pedig, amikor megjelenik nekik az adatlapom, úgyis csak egy összesítő táblázatot látnak az én területeimről.

- Felhoztam az erősségekkel kapcsolatos problémát is, amit valóban elismert. A szabad szöveges mezőbe tényleg csak 64 karaktert lehet írni, és érdemes címszavakban fogalmazni. A többség egyébként ide általában olyan programnyelveket ír, ami a kattintható erősségek között nem szerepel.

- Beszélgettünk az "Elképzeléseim" oldalról is, ahol megint elmondtam, hogy én mint leanes, nem tudok választani a felkínált területek közül, mert bármilyen iparágban tudok dolgozni az egészségügytől az autóiparon át a nyomdaiparig. Itt a lány megint azt javasolta, hogy egyrészt válasszam a Logisztika területet, mert úgyis oda teszik be ők a leanes állásokat, másrészt ne aggódjak, mert a lean szakembert kereső cégek is többnyire ezt a kategóriát vásárolják meg - vagy mindet. Ugyanis a munkaadóknak nem elég regisztrálniuk, nekik fizetni is kell az oldal használatáért, és kategóriákat, szakterületeket meg kell vásárolniuk, csak úgy tudnak bennük keresni. De általában megveszik mindet, mert úgy költséghatékonyabb. Tehát szinte bármelyikbe is ikszelek, elvben megtalálnak, és úgyis letöltik a feltöltött önéletrajzot, és az alapján döntenek, hogy felveszik-e a jelölttel a kapcsolatot.

- A következő probléma, amit megemlítettem, a fizetés rubrika volt. Az ti. hogy kötelező oda valamit beírni. Ez a munkaadók kívánsága volt, mondta a lány, mert ők szerettek volna erre szűrni. (Ez nem lep meg). De ki lehet cselezni úgy, hogy duplanullát vagy 1 ft-or írsz be. (A duplanullát kipróbáltam, nem működik.)

- A legvégén pedig megegyeztünk abban, hogy mivel a nő az igény a lean szakemberek iránt, ezért szükség lenne külön lean kategóriára a szakterületek között, szükség lenne az erősségek között is leanre, sőt akár lean coachingra is, valamint – ha már lúd, legyen kövér alapon – azt is javasoltam, hogy a menedzsment/karrier erősség-kategóriába tegyék bele a változásmenedzsmentet is, mint erősséget. Azt felelte, hogy ezeken már ők is gondolkodtak, és hogy mindenképpen továbbítja a javaslataim.

Úgy legyen.

(Itt tudsz tőlem önéletrajzot kérni)