Személyre szabva - a BKV-n is

Mostanában sokat BKV-zok csupa-csupa olyan vonalon, ahol elsőajtós felszállás van. Ezek a vonalak ráadásul jó hosszúak is, így van időm megfigyelni az utazóközönség reakcióit az új módira.

Örvendetes, hogy a legtöbb ember jól vette az akadályokat és az első ajtón felszállva békésen mutatja jegyét, bérletét. Van viszont még mindig egy renitens csapat, akik - vagy direkt, vagy figyelmetlenségből - nem az első ajtón szállnak fel. Igaz, olyat is láttam, aki hátul szállt fel, és magától előrement mutatni a bérletét. De a legtöbb ilyen hátul felszállónak esze ágában sincs előremenni.

Mi történik ilyenkor? A sofőr minden esetben figyelmezteti az utasokat. Ezt kétféle módon teheti meg. Az első variáció: bekapcsolja A Hangot. A Hang egy bűbájos nőé, aki felvételről elcsacsogja, hogy a buszon elsőajtós felszállási rend van, aki hátul szállt fel, szíveskedjék előrefáradni a jegyével, bérletével. Azonban akármilyen bűbájos is A Hang, senki a füle botját se mozdítja rá. Második variáció: a sofőr mély basszusán belemondja (emelt hangon, némi kioktató éllel) a hangosba, hogy "Ha az úr/hölgy befejezte a telefonálást, akkor jöjjön előre megmutatni a bérletét!" Mire az úr/hölgy ijedten ugrik, és lohol előre. Érdekes módon, bármilyen tömött a busz, ilyenkor mégis minden renitens tudja, hogy őhozzá szólnak...

Hiába, a személyes kapcsolatnak, a személyre szabott kommunikációnak a BKV-n is meg van a maga varázsa és hatása. Ne becsüljük le! :)