Az első miért

Lefogadom, hogy akik kicsit is értenek a leanhez, azok most arra gondolnak, hogy ez a bejegyzés az 5 miért módszer 1. miértjéről fog szólni. Pedig nem. Ez a bejegyzés arról szól, hogy mikor volt az, amikor én - legalábbis emlékeim szerint - feltettem életem első, folyamatra vonatkozó miért? kérdését.

A pontos dátum már nincs meg, de az biztos, hogy még általánosba jártam. Tag voltam a falusi könyvtárban, és észrevettem, hogy minden könyv 17. oldalán található egy pecsét, a könyvtár pecsétje. Megkérdeztem Karola nénit, a könyvtárosunkat, hogy miért van pecsét a könyvben? Természetesen magamtól is sejtettem, hogy ezzel jelölik meg a könyvet, mint a könyvtár tulajdonát, de szerettem volna Karola nénitől hallani. Ő megerősítette az elméletemet. Most már csak az volt hátra, hogy megkérdezzem, "És miért a 17. oldalra van elhelyezve a pecsét? Egyáltalán miért kell ide is pecsét, ha a címoldalon már amúgy is van egy?"

Karola néni ezen elgondolkodott - de nem tudott rá válaszolni. Mindig, minden könyvtárban a 17. oldalra is pecsételtek egyet. Ez nyilván valami szabály lehetett. De mikor és hogyan alakult ki? Erre a kérdésre azóta sem kaptam választ...

Te hogyan emlékszel, mikor tetted fel életed első miértjét?