Lean pozitív 1.

Már régebb óta tervezem, hogy írok olyan cégekről, szolgáltatásokról, ahol kellemesen csalódtam a gyorsaság, a kiszolgálás minősége, a megfelelő tájékoztatás, stb. terén. Egyszóval azokról, ahol azt kaptam, ami számomra az érték. Sajnos, eddig nem volt ilyen íráshoz anyagom. :)

Ezekben az esetekben tehát nem azon van a hangsúly, hogy a cég használja-e az 5S-t, a heijunkát, a vizuális menedzsmentet, a kanbankártyákat vagy bármilyen más látható és láthatatlan lean eszközt, hanem azon, hogy értéket ad-e a vevőnek, vagy csak bosszúságot.

Ma a Copygenerál Karinthy Frigyes úti üzletében voltam, mert kiderült, hogy a (volt) cégem mégsem készíti el számomra az adóbevallást, így magamnak kell arról gondoskodnom, tehát ki kellett nyomtatnom néhány adatlapot, amit a NAV honlapjáról töltöttem le, és egyéb személyes fájlokat. Otthon pedig nincs nyomtatóm, hát irány egy fénymásolószalon.

Elmondtam mi járatban vagyok, megkérdeztem, lehet-e pendrive-ról nyomtatni. Lehet. Csináltam-e már ilyet náluk? Nem csináltam, kérem segítsen. Kislány odavezetett egy pulthoz, ahol a számítógép állt. Pendrive berak, Sajátgép megnyit, fájl kiválaszt, nyomtatás. Még két fájl ugyanígy. Mindegyik esetben meg kellett pittyegtetni egy kártyát is, ami a kislány adott. Rögtön utána a mellette lévő nyomtatón, szintén a kártya megpittyegtetése után rögtön megkaptam a példányokat. Pénztárnál fizetés. Még azt is megkérdezték, hogy akarok-e törzsvásárló lenni, mert akkor rögtön adnak egy adatlapot, amit ott helyben ki is töltöttem, igaz, a törzsvásárlói kártyára 1 hónapot várni kell, de a lap másolatával már addig is igénybe vehetem a kedvezményeket. Mindez kevesebb, mint 10 percet vett igénybe, pedig a számítógép még makrancoskodott is, mert nem akarta becsukni a pdf fájljaimat. Onnan tudom, hogy kevesebb, mint 10 perc volt, mert odafelé menet hallgattam az mp3-lejátszómat, amit ha megállítok, és 10 percen belül nem indítok el újra, akkor magától kikapcsol. Mikor beléptem az üzletbe, megállítottam, és amikor kiléptem, akkor még nem volt kikapcsolódva. Szóval ez nem volt valami nagy lean kaland, de megkaptam azt, amiért mentem: nyomtatást, villámgyorsan.

No de hogy kerek legyen a kép (mert azért az nem túl lean, hogy 1 hónapot kell várni a törzsvásárlói kártyára, és az is az igazsághoz tartozik, hogy egyedüli vevő voltam éppen akkor az üzletben), elmesélem egy pár évvel ezelőtti okmányirodás esetemet is. A kettő együtt már kitesz egy kerek egész lean pozitív esetet. :)

Személyit kellett hosszabbítani. Nekem akkor még a régi, könyvecske alakú volt. Időpontra mentem, és egy leheletnyit még várni is kellett, de adatlapkitöltéssel, fényképkészítéssel, csekkbefizetéssel együtt végeztem kevesebb, mint 10 perc alatt! Ezt a rekordot is az mp3-lejátszóm hitelesíti. A csoda a 11. kerületi okmányirodában történt, és ha nem velem esik meg, el sem hiszem. :)

Itt az egyetlen negatívum, hogy a fényképkészítés előtt semmi időt nem hagytak a szépítkezésre (talán ezért sem mutogatja senki szívesen az igazolványát), így amikor tavaly ugyanoda mentem útlevelet hosszabbítani, előrelátóan a mosdóba mentem először kicsinosítani magam, és csak utána jelentkeztem be. Így sem voltam ott 15-20 percnél tovább.