Kalandozások az Ohno-körben - már 2011 óta

7 veszteség

Utolsó kommentek:

Jankove 2017.09.26. 08:42:32

Az automata kasszának semmi értelme nincs. Megszokhatatlan. Nem vagyok technofób, de a fejlesztések -úgy globalice- egy ideje tényleg abba az irányba mennek, hogy nem egyszerűbbé, hanem idegesítőbbé teszik a mindennapjainkat, és az automata kassza ebben élenjár. Már az elvvel is probléma van: miért dolgoztatnak engem a pénztáros helyett? Mi lesz a következő forradalmi újítás? Vevőként álljak be a húspultba szeleteljek párizsit magamnak, ha arra van szükségem? Bocs de nem. Biztos vannak emberek, akik sok szabadidővel rendelkeznek, nagyon haladó gondolkodásúnak aposztrofálják magukat, lelkendeznek és elképesztő innovatív megoldásnak találnak BÁRMIT, ami kicsit eltér a korábbiaktól, de én nem tudok belelkesedni. Nekem egy átdolgozott munkanap után, nincsen se időm, se türelmem szórakozni egy hülye géppel. Az automata kassza semmilyen gyorsítást nem valósít meg, csak egy emberi munkakört próbál hellyel-közzel helyettesíteni, tehát az jól látszik, hogy ez "fejlesztés" nem a vásárlók érdekében történt. Amíg én "szórakozok" a kosaram tartalmával, és minden optimális (nem akadok el, és nem kell segítséget hívni) egy gyakorlott pénztáros a normál kasszában 2-3 vásárlóval simán végez. De általában nem szokott minden optimális lenni. Vonalkód nem olvasható, a zsugorba csomagolt árukkal mindig probléma van, a biztonsági tokba csomagolt termékeket valakinek ki kell nyitni, alkoholt valakinek nyugtázni kell, stb. Tegnap este mintegy 10 percnyi kínlódás, és több segítségkérés után nálam betelt a pohár, és úgy döntöttem hogy a kiválasztott temékeket nem vásárolom meg. Otthagytam az egészet, és átmentem egy másik áruházba vásárolni, ahol megtisztelik a vevőt azzal, hogy nem dolgoztatják, és a kasszában emberek szolgálják ki.

Bejegyzés: Miért nem támogatom az önkiszolgáló kasszákat?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2016.11.14. 14:39:00

@Adriáno Cselescsávó: ezek a címkéid voltak: semmirekellő, büfészakos, lófaszjóska. Anélkül hogy bármit is tudnál rólam, a munkámról, arról hogy valójában hogyan végzem a munkám. Általánosítasz, és vagdalkozol. Minden hozzászólásomban igyekeztem részletesen kifejteni a véleményem, a te érved, hogy lófaszjóska. Egy HR szakembernek nem feladata érteni egy műszaki vagy jogi területhez, és valóban hatalmas szakmai hiba lenne ha ezt egy interjún szeretné megítélni - neki nem ez a feladata. Amit azonban meg tud tenni, hogy felméri a jelölt egyéb szociális készségeit, illeszkedését a leendő szervezetbe, alaposan felméri hogy a jelölt által beküldött szakmai önéletrajz és a helyben előadottak mennyire vannak egységben. Egy pozíció betöltéséhez a jelölt szakmai felkészültsége egy alap kérdés, erről jellemzően a szakmai vezetőnek fog majd beszámolni. Az talán nem véletlen hogy neked kevésszer adatott meg hogy a szakmáddal kapcsolatban is bizonyíts...ebben a stílusban....
Természetesen a HR szakma komoly fejlődés előtt áll, és kétségtelen hogy sok a felkészületlen kolléga, de kártékony dolog az általánosítás.

Bejegyzés: A HR szakma szupertitkos módszerei új munkatársak kiválasztására

Adriáno Cselescsávó 2016.11.12. 04:52:57

@Legelő Őse: Egyszer egy jól megszopattam egy magadfajta büfészakos lófaszjóskát, akinek speciel jogászok toborzása volt a feladata egy munkahelyen. Odaadtam neki az önéletrajzomat, és kérdéseket tettem fel neki, hogy szerinte az önéletrajzban feltüntetett eddigi feladatköreim és eredményeim alapján mennyiben fedi egymást a szakmai tapsztalatom és az álláspályázatban megjelölt munkakör. A válaszai alapján kiderült hogy fogalma sincs a szakmához, és nem is érti az önéletrajzomban foglaltakat. Ettől függetlenül ő végzi a Cv-k előszűrését.

Bejegyzés: A HR szakma szupertitkos módszerei új munkatársak kiválasztására

Adriáno Cselescsávó 2016.11.12. 04:44:18

@Legelő Őse: Miért nem tudod feldolgozni te semmirekellő, hogy a munkád teljesen felesleges, ami abból áll hogy olyan emberek alkalmazásáról döntesz, akiknek a munkajához lófaszt sem értesz?

Bejegyzés: A HR szakma szupertitkos módszerei új munkatársak kiválasztására

toth_niki 2016.04.30. 11:17:42

Látható a papíron, hogy elég nagy méretű a margó, illetve a neveknek hagyott hely, ha ezeket kisebbre vennénk (láthatóan a nevek kisebb helyen is elférnének), akkor lenne még hely 1-2 csoport négyzetnek a lapon.
Lehetne az egy másik megoldás, hogy minden emberhez dupla sor tartozik. Ehhez igazából arra kell figyelni, hogy elkülönítettek legyenek az egyes emberek sorai, amit táblázattal könnyen megtudunk oldani.
Nekem az is egy jó megoldásnak tűnik, hogy nem kis jelölő négyzetek vannak, hanem szimpla sorok, és a kávézó szimplán vonalhúzogatással jelölné a darabszámot, majd pl. ha elér az 5. kávéhoz, akkor az előző 4 vonalat vízszintesen áthúzza, ezzel jelezve hogy az az ötödik. Ehhez simán lehetne a lap tetejére kiemelve egy példát tenni, hogy az emberek tudják majd azt követni. És ezt könnyen meg is lehet számolni.

Bejegyzés: De mi legyen a függőkkel?

B.Ödönke 2016.04.27. 11:40:04

Egyetértek az előzővel, nem azzal van a baj hogy milyen sorrendben van, hanem azzal hogy rossz helyen. Ha ebben a magasságban fordítva lenne és az éjszakai lenne fölül, akkor azt éjszaka, lámpafénynél szinte lehetetlen lenne elolvasni.

Bejegyzés: Addig nyújtózkodj, amíg el nem tudod olvasni a menetrendet!

Szpisjak Tamás 2016.04.20. 13:13:52

A képen úgy tűnik, hogy bőven van még üres sor a lapon, így azokat is kitölthetné a kávéfüggő kolléga, így talán mire nagyjából mindenki a sora végére ér, még neki is marad hely a mostani állás szerinti üres sorokban. Ha ez nem megoldható, mert mondjuk vannak kollégák, akik szintén kávéznak, csak eddig még nem tették, és befoglalják az üres sorokat, akkor lehetne a jelölésrendszeren változtatni, mondjuk egy átlós vonal a négyszögben egy kávé, a másik átló még egy kávé. Így egy sornyi négyszög máris kétszer annyi kávét jelentene. Egy harmadik megoldás lehet, de ez kicsit nehezebben megvalósítható, ha a kávéfüggő kolléga nem írja be azonnal a kávéfogyasztását, hanem csak a nap végén beírja négyszögbe azt a számot, ahány kávét megivott aznap. Ehhez szükséges, hogy a kolléga fejben tudja tartani, hogy aznap hány kávét ivott, vagy rögtön a kávézásnál jelöli magának valahol(telefon, notesz, stb.) hogy ez hanyadik kávé aznap.

Bejegyzés: De mi legyen a függőkkel?

bbb06 2016.03.31. 23:49:04

A könyvekkel kapcsolatosan egyrészt azt fűzném hozzá, hogy tapasztalataim alapján minden könyv egy kicsit végül másról szól, mint amire az ember számít, másrészt, ha eléggé "hunyorítunk", a lean az élet bármely területén megtalálható :)

A fent leírt példatörténet juttatta eszembe azt a projektmenedzsment sztorit amit egyszer hallottam: egy féléves projekt elkezdett kisiklani, ezért a menedzsment kitalált egy tervet a probléma megoldására - ez a terv 1 hónapot igényelt volna. A felsővezetőség nem fogadta el, mondván, az túl sok idő. Végül a projekt tervezett idejétől plusz 2 évre sikerült véglegesen lezárni a projektet...

Arról pedig, hogy érdemes körbenézni más területeken is, mindig az jut eszembe, hogy még ha nem is konkrét ötletet de inspirációt mindenképp nyújthat mások megoldásának megfigyelése (ha másképp nem is, legalább úgy hogy "na, mi ÍGY tuti nem fogjuk csinálni...!"

Bejegyzés: Mi a bőgés?

bohmgergely 2016.03.31. 22:42:55

Valószínűleg azért van ebben a sorrendben, mert egy oszlop formába helyzet információt az ember általában felülről lefele haladva kezd el értelmezni. S mivel a nappali járatokat sűrűbben keresi az utazó, ezért a föntről lefele olvasás miatt előbb megtalálja amit keres. Szerintem nem a sorrend, hanem a kitáblázás magasságának a kezdete a probléma. Ha az egész lejjebb kerülne, akkor a nappali menetrend lenne szemmagasságban, az éjszakai meg nyugodtan kerülhetne lentebb vagy kihelyezését az oszlop túloldalára tehetnék, mint több esetben is.

Bejegyzés: Addig nyújtózkodj, amíg el nem tudod olvasni a menetrendet!

petiftc 2016.03.31. 21:56:18

Már a nicknévből is adódik szeretem a magyar focit. Sokszor volt, hogy a csapat vidéken játszott este 8 órás kezdettel. Budapestre kb. 1 órakor érkeztem meg. Szokásos útvonal: Népliget - Corvin-negyed - Blaha - Örs vezér tere. Nekem mindig a Blahán volt nehéz tájékozódni, melyik éjszakai busz visz el leghamarabb az Örsre, figyelembe véve a buszon lévő (túl)zsúfoltságot is. Sosem tudtam megjegyezni melyik az a járat. Ez keletkezhet abból, hogy se a nappali se az éjszakai járatok menetrendjei nincsenek jól kihelyezve, átláthatatlan. Ha érkezik egy busz mindenki a menetrendeket böngészi, hogy felszálljon a buszra vagy sem. Talán ha két sorban lennének elhelyezve, növekvő sorrendben a menetrendek, akkor senkinek nem lenne hátrány a magassága, nem kéne "nyújtózkodni". Futár telepítése nagy előrelépés, de kellemetlen, amikor a kijelző negyedórán keresztül 5 percet mutat, az érkezési idő oszlopában. Ma már egy applikációval tájékozódom a menetrendekről. Gyorsabb, átláthatóbb. Szerintem a mai világban ez a legjobb megoldás. Elképzelhető, hogy 10-20 év múlva már nem is lesznek papíralapú menetrendek a megállókban.

Bejegyzés: Addig nyújtózkodj, amíg el nem tudod olvasni a menetrendet!

toth_niki 2016.03.31. 15:24:31

Szerintem az éjszakai táblák azért vannak lejjebb elhelyezve a nappali táblákhoz képest, mert az éjszakai buszok menetrendje sokkal gyakrabban változik, igy azoknak a cseréje könnyebben megoldható, ha azokat alulra kell feltenni.
Pesti lakosként (ezek BKV táblák) általában csak az esti járatok menetrendjét nézem meg a kihelyezett táblákon, mivel a nappali járatok az esetek 90%-ában 5 percenként járnak. Igy részemről kényelmesebb és jobb, ha ezek ebben a formában vannak kihelyezve.
Egy harmadik megközelités lehet a járatszám szerinti sorba rendezés. :)

Bejegyzés: Addig nyújtózkodj, amíg el nem tudod olvasni a menetrendet!

Irbisz · http://nemetmindennapok.blog.hu/ 2016.01.27. 10:22:26

Lehetsz idalista, persze :), de tömegek gondolkodasmodjat megvaltoztatni, föleg ha kb. mindenhonnan a vasarolj, fogyassz, haladj a korral es legy cool eleterzes ömlik, akkor erre vajmi keves az esely. Fökent ugy, hogy en bizony semmi elörelepest nem latok ...

Bejegyzés: Miért olyan őrülten sikeres a Magyar Élelmiszerbank?

Hujber Tünde · http://7veszteseg.blog.hu 2016.01.27. 07:35:51

@Irbisz: Racionálisnak én is racionális vagyok, de attól még lehetek a lelkem mélyén idealista, nem? :)

Bejegyzés: Miért olyan őrülten sikeres a Magyar Élelmiszerbank?

Irbisz · http://nemetmindennapok.blog.hu/ 2016.01.26. 13:52:46

“A leannek ki kell lépnie a gyárkapun kívülre is, és nem csak a gyár saját beszállítói felé. Nekünk, magánembereknek is lean szemléletűnek kell lennünk!“
Sajnos idealista vagy, amikor a jozan paraszti esz es racionalizmus is hianycikk tömegeknel, akkor a lean szemleletet elvarni illuzio, meg ha messze nem raketatudomany, akkor is.
Epp tegnap mergelödtünk rokon hazaspar ilyen iranyu merhetetlen ostobasagan, pazarlasan, igy most szenzitiv vagyok a temara.

„És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a "hibás" élelmiszer, a horpadt doboz miatt eladhatatlan konzerv igazi "first world problem", és véleményem szerint az emberiség egyik szégyene.”
Eladhatatlan, vagy meg sem lehet probalni eladni? Mert en lattam es vettem is mar boltban horpadt konzervet (nyilvan semmi baja nem volt, mnöseget, eltarthatposagot sem csökkenti).
Ha ez a szabalyozo hatosagok ertelmetlen idiotasaga, na akkor remelem az ilyen kartevö hivatal/intezmeny rakerül a megszüntetesre varo hivatalok nemreg megjelentetett listajara.
Ha viszont a vevök nem veszik, akkor meg no comment, szegyen.

Konkret dolgokrol atterve az altalanosra, ez olyan szintü problema, amit kezelni, netan megoldani igen kemeny dio, sok az ismeretlen es a befolyasolo tenyezö.
Itt gazdasagi, politikai, tarsadalmi es tudati okok is közrejatszanak, igy nem hogy egyszerü megoldas nincs, de meg egy kvazioptimalis allapot elerese is a legszerteagazobbb területek együttmüködeset kivanna, ahol van(nak) valaki(k), akik E2E szemlelet behozasaval ügyelnek arra, hogy a tarsadalmi optimum ne vesszen szem elöl mint cel, es az akar ellentetes erdekü es celu csoportok között ezt tudja(k) is ervenyesiteni.
Bar lehet hogy pesszimista vagyok (szerintem csak racionalis), ezt nem latom a közeljövöben realisan megvalosithato celnak.

Bejegyzés: Miért olyan őrülten sikeres a Magyar Élelmiszerbank?

Beer Monster 2015.12.07. 21:56:33

@Hujber Tünde: Vagyis Vackor1 kételye megalapozott volt, nem tudtunk meg semmit se, és nincsen gyakorlati haszna.
Eszerint ő maga sem tudja, mi az, ami terjed, és mi nem - csak utólag, amikor már elterjedt, de azt meg tudja az 5,5 éves unokaöcsém is a gráfok nélkül.

Bejegyzés: Melyik ismerősöd ismeri Orbán Viktort személyesen?

jobangel · http://jobangel.blog.hu 2015.12.03. 10:14:13

Örülök, hogy ezeket ilyen jól felsoroltad! Még emlékszem, annak idején mennyit győzködtünk a kapcsolati háló fontosságáról. Nem volt hiábavaló!

Bejegyzés: Melyik ismerősöd ismeri Orbán Viktort személyesen?

Hujber Tünde · http://7veszteseg.blog.hu 2015.12.02. 14:18:33

@csirkek: Ezt hogy érted, hogy a képen épp fordítva van, mint ahogy a cikk írja? Azt írtam, hogy az éjszakai járat menetrendje van alul, szemmagasságban, a nappaliaké felül, olvashatatlanul magasan. A kép is ezt mutatja.

Bejegyzés: Addig nyújtózkodj, amíg el nem tudod olvasni a menetrendet!

Hujber Tünde · http://7veszteseg.blog.hu 2015.12.02. 11:42:15

@Beer Monster: Részben igazad van, részben nincs. A hálózat puszta léte nyilván nem elég arra, hogy holnapra miniszter légy. De Szvetelszky Zsuzsa mondott még egy érdekes dolgot: Ha valami terjedni akar, az terjedni is fog. Példaként hozta fel Petőfi forradalmi verseit, amit néhány nappal a pesti megjelenésük után már ismertek Erdélyben, sőt állítólag dúdolták is őket. Pedig akkor még nem volt Facebook. De lehetne példát hozni a Gangnam Style-ról is. Pillanatok alatt sokmillióan látták, az előadója pedig a végén Madonnával lépett fel. A kérdés az: MIT indítasz el a hálózatodban? És igen, fontosak a gócpontok, a véleményvezérek, hogy ők mennyire teszik magukévá a te mondanivalódat.

Bejegyzés: Melyik ismerősöd ismeri Orbán Viktort személyesen?

Beer Monster 2015.12.01. 21:55:53

@vackor1: Tudod, ezt úgy nézd, amikor "humán" beállítottságú emberek meghallanak valami "érdekeset", évtizedekig adomáznak róla úgy, hogy épp a lényeg vész el belőle, hiszen nem igazán értik. Ez a Vágó Pista típusú félműveltség, melyik operában milyen szereplő. A lelkesedés megelőzi a tudást, hiszen ha belegondolsz, bármelyik infószakos gólya vagy akár egy jobb képességű matek tagozatos elemista részére rutinművelet, és persze átlátható, hogy csak egy eszköz az, amit a "lelkes" emberek valami végkövetkeztetésnek hisznek, amiről már tizenéve lemaradt a konklúzió. Jelen esetben fölvázolták a hálózatot, ami szép-szép, de hát nem atomfizika. Viszont a működés elvéről már nem is esik szó. A "váz" megvan, és csupaszon gyönörködhetünk benne. A kapcsolatok jellege, irányítottsága és erőssége ellenben valamiért már nem kerül szóba, esetleg egy utalás szintjén. Lehet, hogy például ismerem a Schmitt Palit, de mindenki számára nyilvánvaló, hogy még ha akarnék is miniszter lenni, annak sem az volna a módja, hogy adja tovább az Orbánnak. A szomszéd utcai közértbe lehet, hogy fölvesznek így, de még egy bizalmi pozícióba sem, nemhogy egy szakmai hátteret igénylőbe. A gráfnak a váza magában nem mond a dinamikáról semmit, a működését az mondja meg, hogy a kapcsolatok hogyan befolyásolják az információ terjedését. Ha elmondod az ismerőseidnek, mi kéne, azok továbbadják-e. Ha továbbadnák, akkor pár napon belül tényleg az egész bolygó tudná. Nyilvánvalóan nem adják tovább. Érdektelen, hogy a hálózatban hány lépésre vagy valakitől, illetve van, aki számára ez "érdekes". Működni nem ettől fog az elmélet, talán nem is cél, hogy gyakorlati haszna legyen, ez inkább csak egy szociokulturális játék, hogy "műveltek vagyunk".

Bejegyzés: Melyik ismerősöd ismeri Orbán Viktort személyesen?

vackor1 2015.12.01. 10:23:05

Értem.
Ez azt is jelenti, hogy bárkivel a Földön fel is vehetem a kapcsolatot - az illető szóba fog állni velem - maximum 6 de inkább kevesebb lépésben? Mert ebben az esetben feltétlenül szeretnék audenciát kérni a Pápától, az USA és Oroszország elnökétől , a többin még gondolkozom.
Ha esetleg nem így lenne, akkor nem "ismerem" jobban - nem jutottam közelebb hozzá - mint a tv-ből, online felületekről, stb..
Nem értem. ( többek között , hogy ez mire volt jó , mit mutatott meg , mi a gyakorlati haszna )

Bejegyzés: Melyik ismerősöd ismeri Orbán Viktort személyesen?