Az álláskeresés kanyarója

Amikor elkezdtem lean állást keresni, vajon milyen állásajánlatot kaptam legelőször? Hát persze, hogy biztosítási ügynökit.

Nem értettem a dolgot, mert a már emlegetett profession.hu adatbázisból kérték le az önéletrajzom, és abban nem szerepel, hogy biztosítási ügynöki állások érdekelnének. Nem tűnt túl hatékonynak, hogy valaki csak úgy véletlenszerűen letöltsön onnan CV-ket (ráadásul munkaadóként fizetnie kell azért, hogy kereshessen az adatbázisban), majd egy olyan kategorikus nemet kapjon a jelölttől válaszként, mint amilyet tőlem kapott a hölgy, aki felhívott. Abban azért megegyeztünk, hogy a folyamatfejlesztőre lesz szükségük, akkor újra megkeres.

Persze, bosszankodtam a hívás után, hogy miért zaklatnak ilyesmivel, miért fütyülnek rá, hogy mi van az önéletrajzomban, de aztán eszembe jutott, hogy amikor legutóbb állást kellett keresnem (elég régen volt), akkor is a legelső hívás biztosítási ügynöki állást kínált. Úgy látszik, az álláskeresésben is vannak dolgok, amiken át kell esni, mint a kanyarón. De most már túl vagyok rajta, túléltem, jöhetnek az igazi ajánlatok! Nem tudod, ki vagyok? Itt tudsz tőlem önéletrajzot kérni.