Lean szakértőt a Facebookra!

A minap idegen számítógépről akartam belépni a Facebook fiókomba. Még talán egy hónapja sincs, hogy regisztráltam, de már el is felejtettem a jelszót. :) Semmi baj, hiszen van jelszóemlékeztető! Rá is kattintottam, és ezt az üzenetet kaptam.

fb01.jpg

Mentem is hamar a postafiókomba, ahol már várt a levél. Csakhogy nem volt benne hatjegyű kód, de nagyon kedvesen sajnálták, hogy nehézségem támadt a Facebook-fiókomba történt bejelentkezés során.

fb02_1.jpg

Viszont benne volt - ahogy ti is látjátok -, egy nagy bekeretezett szöveg, hogy "Most egyből visszajuthatsz a Facebbokra". Hát én rákattintottam, és ezt kaptam:

fb03_1.jpg

Ez remek, de hát ugye még mindig nem tudom a jelszavam. Mentem tehát vissza a levelezésembe. Megjött a kód! De vegyük észre, hogy azért el van helyezve egy csavar ebben a levélben is! Megtaláljátok?

fb04.jpgTehát visszamentem a Facebooknak azon oldalára, ahol be kellett írni a hatszámjegyű kódot. Működött, választottam is új jelszót.

fb05.jpg

Csakhogy.... lehet, hogy eltaláltam az eredeti jelszavam? :)

fb06.jpg

Választottam másikat. Majd puszta kíváncsiságból visszatértem a három képpel ezelőtt már jelzett "csavarhoz". (Na mi lehet az?) Rákattintva ezt az ablakot kaptam. Sajnos, azt nem tudom, hogy ha eleve oda kattintottam volna, akkor is ez az ablak jött volna-e fel.

fb07.jpg

Ezután már természetesen be tudtam lépni, viszont a folyamatnak még nem volt vége, mert jött még két levél. Az egyik megerősítette, hogy új jelszót kaptam,

fb08.jpg

...a másik pedig egy belépési figyelmeztetés volt arról, hogy nem a szokásos gépről léptem be.

fb09.jpg

És már készen is vagyunk!

Csak én érzem kicsit kacifántosnak, itt-ott megtévesztőnek ezt az új jelszót kérő folyamatot, vagy tényleg ideje lenne, hogy Mark Zuckerberg alkalmazzon egy lean szakértőt?