Ha igény van, azt ki kell elégíteni!

Az emberi találékonyság és kreativitás kimeríthetetlen. Ezt már akkor tudtam, mikor sok-sok évvel ezelőtt Fábry Sándor bemutatta a Design Centerében a rózsaszínű lambadázó bakancsot, aminek az a két kiváló tulajdonsága volt, hogy rózsaszín volt és ha egy bizonyos ponton megnyomták, akkor elzenélte a Lambadát. Fábry elmélázott azon, hogy vajon hogyan jutnak a vásárlók arra a következtetésre, hogy nekik pont ez a termék kell. Így képzelte el a párbeszédet:

- Apjuk, mit vegyünk az Ödönkének karácsonyra?
- Hát, mit, mit ... rózsaszínű lambadázó bakancsot!

Mekkora mázli, hogy pont volt olyan cég, ami gyártott ilyen terméket!

Hát valahogy így juthat arra a következtetésre a mai idők vásárlója is, hogy neki pont egy USB-s mini akvárium kell, beépített ceruzatartóval.

Ezt a csodát egy spamben láttam meg, ami a cégünkhöz érkezett. Nem bírtam megállni, és bővebben is megtekintettem a terméket. Így néz ki:

akvarium.jpg

Meg kell állapítanom, hogy a spam nem bontotta ki teljesen az igazság minden szeletét. Mert arról elfelejtkeztek megemlékezni, hogy óra is van benne, lámpa és csap! Most kedvezménnyel megvásárolható, szerintem a hülyének is megéri, és feltétlenül elismerést érdemel az a sok munkaóra, amit a kitalálásba, megtervezésébe, legyártásába (!) és a marketingjére költöttek. Ne hagyjuk elveszni ezt a rengeteg kreatív energiát, csak vigyázzunk, mert a poka-yokéja még nincs rendesen kidolgozva, ezért oda kell figyelni, nehogy véletlenül a vízbe tegyük a telefont.