Hétvégi pihenő - 5. hét

Ez történt a blogon a héten:

Hétfőn bemutattam Mark Zuckerberg elképzelését a közösségi média jövőjéről. Szerdán azon lamentáltam, hogy miért nem annyit csomagolnak a gyógyszerekből egy dobozba, amennyit a páciensnek be kell vennie? Csütörtökön kiderült, hogy a Pinteresten már a felhasználók nemére is lehet szűrni, és ez állítólag jó dolog. Pénteken pedig MM indexes újságíró szavait idézve elemeztem a Budapestre leesett 3 cm hó által okozott hókáoszt.

Ez történt a nagyvilágban:

Kiderült, hogy túl sok az egészségügyben dolgozók adminisztratív és műszaki személyzet száma. Sőt, még az is lehet, hogy az orvosok és nővérek száma is sok. Legalábbis ez derül ki abból, hogy a kormány át akarja rendezni a kórházi rendszert, mert fel akarja számolni a párhuzamosságokat. Ez jó hír, mert így talán megszűnhet a fiatal végző orvosok röghöz kötése. Hiszen minek is kellene mindenféle szerződéseket aláírni arról, hogy bizonyos számú évig Magyarországon dolgoznak, ha úgyis sokan vannak? Menjenek csak világgá. A párhuzamosságok megszüntetése is jó dolog. Én is számtalanszor voltam már úgy, hogy elmentem orvoshoz, és kongott az ürességtől a kórház, sehol egy várakozó, a várólista szót pedig nem is ismerték. Ennek az volt az oka, hogy sok volt a párhuzamosság, ezért a szomszéd kórházak elszippantották a betegeket, ahova én mentem, oda pedig már nem jutott. Az ilyen pazarlásokat tényleg meg kell szüntetni.

Az is lehet, hogy kéményseprőből is sok van. Vagy kevés. Ezt most hirtelen nem tudom eldönteni, mert a kormány első elképzelése az, hogy közmunkások fogják vizsgálni a kéményt. (De nem nálam.) Ebből arra lehetne következtetni, hogy kevés a kéményseprő. De igazából nem kevesen vannak, csak drágák. Ezért kell lecserélni őket képzetlen emberekre. Persze, lesz nekik tanfolyam, szóval megnyugodhatunk. Lehet, hogy a kórházakban is közmunkások fognak majd operálni? Elvégre az egészségügy is drága, spórolni kell.

De persze azért jó dolgok is történtek a héten, Japánban például olyan óvodát építettek, ami teljesen a gyerekek igényeire van szabva. Nem csak a vécék és az asztalok miniatűrök, de például az ablakokat is lejjebb helyezték, hogy a gyerekek kilássanak. Szerintem ez jópofa dolog.

És a heti idézet:

Még mindig a Mi a bőgés? bűvöletében élek, találtam több kiváló idézetnek valót, például ezt:

A számok bűvöletében élő vállalatoknál nagy a kísértés, hogy azokra a dolgokra koncentráljanak, amelyeket egyszerű megmérni, ahelyett, hogy azokra koncentrálnának, amelyeket fontos megmérni.

Címkék: heti pihenő