Te mit pinnelsz? És fiú vagy, vagy lány?

Ez utóbbi kérdés megválaszolására állítólag volt igény a Pinterest felhasználók körében. Csak ezzel tudom magyarázni, hogy a Pinterest beújított egy olyan keresőfunkciót, amiben a követendő pinnelők nemére is lehet szűrni.

Nekem van Pinterest oldalam. Afféle virtuális könyvtárként használom, hogy egyrészt ne a számítógépemre kelljen lementeni azt a rengeteg képet, plusz ezekkel a képekkel, ha a Pinteresten tárolom őket, akkor a forrásuk is eltárolódik, azaz egy képen elindulva további képekhez, infókhoz, "kutatási anyagokhoz" juthatok. Szóval szerintem praktikus.

Többféle témában pinnelgetek, ezeket takaros mappákba lehet szortírozni, ezeket tábláknak hívják. Van leanes táblám, miniházas, kertes, sőt még antarktiszos és firenzés is, többek között. Több mint 380 másik Pinterest-felhasználót követek, és engem is követnek több mint negyvenen (hű, most néztem meg először ezeket a számokat), de ha agyonütnének sem tudnám megmondani, hogy férfiak vagy nők. Kit érdekel? Az a fontos, hogy MIT pinnelnek, hogy a tartalmat érdemes-e követni.

Ezzel el is jutottunk oda, hogy nekem, mint felhasználónak érték-e az, hogy más felhasználók nemére tudok szűrni? Nem. Vajon megkérdezte-e a Pinterest fejlesztőcsapata a pinnelőket, hogy akarnak-e ilyen funkciót? Hát, engem nem kérdeztek meg, de a többieket lehet, hogy igen. Ha igen, és azért fejlesztették ki ezt a funkciót, mert volt rá igény, akkor vajon miért akarnak a felhasználók nemekre szűrni? Ha egy férfi pinnelget képeket csodaszép kertekről, akkor azt ne kövessem, mert fúj, férfi, vagy kövessem, mert csodásak a kertek? Esetleg kövessem, mert milyen érdekes, hogy férfiaknak is tetszenek a szép kertek? Bár ez utóbbira szerintem csak az csodálkozik rá, aki még sosem látott férfi kertészt.

Szerintetek miért fontos, hogy rá lehessen szűrni a felhasználók nemére?