Te sem tudsz átjelentkezni az önkormányzati választásokra?

Tavasszal pedig olyan szépen ment. Kétszer is. A magyar parlamentire és az EU-választásokra is csont nélkül át tudtam jelentkezni, ment minden, mint a karikacsapás. Gondoltam, az államgépezet most is ugyanilyen csikorgásmentesen fog működni - életében immáron harmadszor. Hát nem.

Belépek az internet megfelelő helyére, mint tavasszal, kezdem kitöltögetni a rovatokat, amikor is el akarja tőlem kérni a tartózkodási helyemet. Mármint ahova be vagyok jelentkezve az állandó lakcímemen kívül. De nekem olyan nincs, csak állandó lakcímem van. Viszont épp az problémám, hogy nem ott vagyok, tehát át akarok jelentkezni. Mint tavasszal.

Rendben, először azt hittem, hogy rossz menüpontot választottam. Vissza a kezdőlapra, lássuk csak még egyszer a lehetőségeket. De csak ez az egy van. Átjelentkezés a tartózkodási hely szerinti szavazókörbe.

Írtam is rögtön egy emailt, hogy ilyenkorkéremszépen mi a teendő? Kaptam is egy korrekt választ, íme:

"A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 2010. évi L. törvény 1. § (2) bekezdése, továbbá a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (továbbiakban: Ve.) 307/A. § (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy a választópolgár lakóhelyén vagy - amennyiben a helyi önkormányzati választások kitűzését megelőző 30. napig tartózkodási hellyel rendelkezik - bejelentett tartózkodási helyén szavazhat, feltéve, hogy a helyi önkormányzati választások kitűzését megelőzően létesített tartózkodási helyének érvényessége legalább a szavazás napjáig tart.

Tehát a hatályos jogszabályok szerint Ön vagy állandó lakóhelyén vagy bejelentett tartózkodási helyén szavazhat.

 Tisztelettel:

Választási Információs Szolgálat"

Röviden: így jártál, paraszt, választópolgár. Mert miért nem laksz otthon?

Nekem viszont úgy tűnik, mintha direkt elvennék jó pár szavazótól a választás lehetőségét. Mert mi a különbség a parlamenti választások, és ez között? Semmi. Ha akkor meg lehetett oldani kb. 120 000 ember máshol szavazását, most is meg lehetne. Logisztikailag nem jelenthet problémát, főleg nem 2014-ben. És ha okoz is: engem, mint választópolgárt, ez miért kell, hogy érdekeljen? Időben leadom a kérelmem, hogy máshol szavaznék, nem a fülke előtt jövök rá, hogy én nem ott lakom, tehát bőven van idő mindent elboronálni.

Tudja valaki a választ, hogy a törvény ezúttal miért rendelkezik másképp, mint tavasszal?