A világ legrosszabb munkaideje

Már megint kimaradt a lényeg. Mármint abból a cikkből, amit a Portfolio.hu-n találtam, és ami arról szól, hogy van 10 vezető a világban, aki borzasztóan korán kel fel.

És a lényeg, ami kimaradt az az, hogy meddig dolgoznak, mikor fekszenek le és egyáltalán: miért kelnek fel olyan korán?

Sokan úgy gondolják, hogy korán kelni borzasztóan rossz dolog. Ők azok, akik - ha tehetik - akár egyig-fél kettőig is heverésznek, és délután 4-kor indulnak a dolgukra. A legtöbb ember persze csak hétvégén teheti ezt meg, szoktam is csodálkozni, hogy miért jó az nekik, ha átalusszák a szabadnapjaikat? Én szeretek korán kelni, hétvégén 7 órakor pattanok ki az ágyból, de ez a portfoliós cikkben szereplő vezetőknek már valószínűleg a lustaság netovábbja :), hétköznap korábban, mert 8-ra járok dolgozni.

Ez a 8 órás munkakezdés érdekes dolog. Mert nálunk is az van, hogy a munkaidő 9-17-ig tart, amit nem tudom, ki vezetett be, de biztosan borzasztó lusta ember volt, vagy halálra unhatta magát otthon, ezért találhatta ki, hogy töltsük az egész napot a munkahelyünkön. A világ legrosszabb munkaideje a 9-17 közötti. Reggel ugyanúgy korán kell kelni, de "el kell ütni" az időt 9-ig valamivel, viszont cserébe 17-ig ülhetsz az irodában, és mire szabadulsz, minden bezár, hivatal, bolt, és egy jó csomó szabadidős lehetőség egyaránt. Ráadásul mire hazaérsz, vacsoraidő van. Az én kérésemre tettük át a munkaidőmet a 8-16-ig tartó időintervallumba, de az igazat megvallva, nekem a 7-15-ig sem lenne ellenemre... Amikor ügyfélnél dolgozunk, akkor persze más a beosztás, ez ügyféltől és feladattól is függ, a kezdés lehet reggel 6 és 10 óra egyaránt. Én ügyfélnél is mindig javaslom a korai kezdést.

Miért kelnek az emberek korán? Én speciel azért, mert reggel vagyok szellemileg a legfrissebb. A délutáni-esti órák, úgy 15 órától már teljesen terméketlenek nálam, ilyenkor egy kis könnyű olvasgatáson, hírnézegetésen kívül más szellemi munka már teljesen reménytelen. Még szabadidős szellemi tevékenységet (pl. múzeumlátogatást) sem szeretek 14-15 óra utánra időzíteni. Néha-néha persze muszáj ilyenkor is dolgozni, de állandóan és hosszú távon, nem.

Én tehát ezért szeretek korán kelni. És te?