Már megint a vécékkel van a baj

Nehéz elszakadni ettől a helyiségtől. :) Mostanában egyre több helyen találkozok költségtakarékos WC-vel. Ez azt jelenti, hogy a férfi és a női szakaszon belül nincsen külön több fülke, hanem csak 1-1 helyiség van, 1 női és 1 férfi, és rögtön oda lehet belépni a folyosóról. Ez a helyiség egyben tartalmazza a wc-kagylót és a kézmosót is (mint otthon), ennélfogva, amikor belépünk, rögtön rá kell fordítani a zárat. Optimális esetben a záron kívülről látszik, hogy valaki van bent, de ha nem látszik, az sem baj, mert feltalálták már a kopogást. Baj akkor van, ha valaki elfelejti rázárni magára az ajtót, egy másik valaki pedig nem szeret kopogni. :)

De emiatt még nem írnék posztot erről. Azonban ahogy jeleztem, egyre több helyen látok ilyen egyhelyiséges megoldást, ügyfeleknél már többször belefutottam, és a napokban rájöttem, hogy a saját irodaházunk földszintjén is ilyen van. Ráadásul ez utóbbi helyiség olyan 3-4 méter hosszú, a legvégében van a WC, így ha elfelejted magadra zárni és benyitnak, még előrenyúlni sem tudsz és gyorsan megfogni a kilincset. :)

Mi ezzel a baj? Alapvetően semmi. Aztán egy tréning szünetében mi nők megrohamoztuk az egyik ilyen vécét. Egy nő bement, a többi sorbanállt a folyosón. Közben viszont a férfivécé üres volt. Mivel a sokadik voltam a sorban, és láttam, hogy a férfivécé üres, megkértem a sorban elöl állót, hogy menjen be a férfivécébe, mert így sose végzünk. De hát az férfivécé!!!! Jött a válasz. De üres!!!! Jött tőlem a viszontválasz. De hát akármikor jöhet egy férfi, aki be akar menni!!!! Replikáztak. Akkor majd vár!!!! Válaszoltam. De hát az akkor is egy FÉRFIvécé!!! Nem tudtam meggyőzni hölgytársaimat, hogy a férfivécé pont olyan jól használható női célokra is, mint férfira. Így hát bementem én. Majd kijöttem, élve, egészségesen, bizonyítva, hogy a vécé az csak vécé. Rajtam kívül nem ment be senki. Férfi se.

Elgondolkodtam, hogy mennyire hatékonytalan ez így. Ha csak 1-1 helyiség van női és férfivécének, akkor teljesen felesleges kiírni rájuk, hogy melyik a férfi és a melyik a női. Elég azt figyelni, foglalt-e az adott helyiség, és ha nem, tessék nyugodtan bemenni!

Feltételezem, valami közegészségügyi vagy hasonló előírás miatt kell feliratozni a fülkéket, de ezt a szabályozást is át lehet írni, ha már nem életszerű. No persze az is lehet, hogy csak így szoktuk meg, felirattal...