Egy térdficam jótékony hatásai 2.

Az előző posztban beszámoltam arról, hogy kis baleset ért, aminek a következtében igen csak lelassult az életem. A lassulás, mint olyan, már önmagában jótékony, de vannak más pozitív eredményei is a térdficamnak. A teljesség igénye nélkül itt egy lista ezekről:

1. Nagyot haladtam a nyelvtanulásban. Oroszul tanulok.

2. Sokkal kevesebbet netezek ezekben a napokban (meg is látszik a blogjaim poszttal való ellátottságán), de legalább a negatív hírek is kevésbé, illetve kevésbé mélyen, alaposan érnek el.

3. Ugyanis inkább a rádió szól (Klasszik Rádió rulez!), amiben még a hírek is legfeljebb 1-1 mondatból állnak témánként.

4. Többet alszok. 

5. Sokkal kevesebbet vásárolok, az is inkább csak ennivaló - ergo kevesebb pénzem fogy. :) Nem is jó ilyenkor sokat enni, mert a kényszerű pihenés okozta kényszerű mozgáshiány miatt csak felesleges kilók kúsznának fel.

6. Rengeteg olvasok. Mivel rákaptam a balkonkertészkedésre, falom a kertészkedős könyveket, valamint az önkéntes egyszerűséggel, slow movementtel kapcsolatos szakirodalmat. Van rá idő!

7. Figyelem a környező világot. Néha sajnálom, hogy a mai korba születtem. Ma már nincs arra lehetőség, hogy "házi tudósként" kimenj a kertedbe vagy a legközelebbi hegyoldalba, és az ott talált növények éveken keresztüli megfigyelésével és leírásával, lerajzolásával botanikai nagyság legyen belőled, akit még évszázadok múltán is tisztelnek. Nézhetem akármeddig a muskátlimat, le is írhatom, amit látok, de bármit is látok, arról már biztosan köteteket és doktori disszertációk garmadáját írták össze. Azért jó móka figyelni a Kertet, a parkot, és a régimódi házmestereknek is igazuk volt, amikor a ház lakóit figyelték. Legalább olyan érdekesek, mint a muskátli. :)

8. Rájöttem, hogy amit eddig sem tartottam fontosnak, az tényleg nem az. Például nem fontos, hogy legyen okostelefonom, tévém és autóm.

9. Viszont borzasztóan fontos, hogy jelen legyél az életedben, és rájöjj, az élet nem csak vásárlásból és munkából áll. Egy Buta Méhecske megfigyelése pontosan akkora hatással van a világ folyására, mint egy újabb csillivilli, ámde felesleges prezentáció elkészítése. Semekkorával. 

 Rád volt már ilyen jó hatással betegség?