Kinek van szüksége egy forradalmian új termékre?

Olvasom a posztot az Apple vadiúj okosórájáról, amiben valószínűleg az lesz majd a fícsör, hogy figyeli az életfunkcióimat. Köszönöm, de én nem akarom azt érezni, hogy egész nap vérnyomásmérőre vagy lélegeztetőgépre vagyok kapcsolva, és azt figyelni, hogy beteg vagyok-e már.

Azonban nem is ez a lényeg a dologban. A poszt alá írt egyik komment fogott meg, ami ezt írja:

 

"Ugyanakkor nagyon feladták maguknak a leckét (haugyan), mivel rettenetes nagy szükségük van egy kvázi forradalmi termékre, és bármi is legyen a hivószó, már legalább két termék van ami most is erős konkurencia."

Miről is szól a lean? Az értékről. Ami a vevőnek az. Ebben az esetben viszont nagyon olyan szaga van a dolognak, hogy az érték az, ami az Apple-nek az. Nem nekem van szükségem forradalmi termékre, hanem az Apple-nek.

Az Apple harcol a konkurenciával. De hol van ebben a harcban a vásárló? Fontos a vásárlónak, hogy ki nyer? Nem. Fontos a vásárlónak, hogy nyer-e egyáltalán valaki? Ez már érdekesebb kérdés.

Mert ha a vásárló kiírt volna egy pályázatot, hogy kérem szépen, azé az első díj, aki előbb tervez vérnyomásmérő órát, mert nekünk, vásárlóknak őrült nagy szükségünk van rá, akkor hajrá, harcoljon az Apple. De a vásárló semmi ilyesmit nem írt ki. Az Apple és a többi cég harcol valamiért, amiről nem tudjuk, hogy mi lesz, csak azt, hogy forradalmi. Aztán vagy megvesszük, vagy nem. Ha elég erős a cég marketinggépezete, megvesszük. És azéból veszünk többet, akinek erősebb a marketinggépezete. Ennek, kérem, semmi köze a forradalomhoz. Ennek a jó öreg pénzhez van köze. Az Apple félti a profitját, a piaci részesedését, ezért kénytelen forradalmat csinálni, ha belegebedünk is.

Nekem a töriórán mindig úgy mesélték, hogy a forradalmak mindig valamiért, valamilyen konkrét, sokakat érintő cél érdekében törtek ki, nem pedig csak úgy l'art pour l'art a forradalom kedvéért...

Megélhetési forradalmár. Ez az Apple. No meg a többi hasonló cipőben járó cég is, iparágtól függetlenül. A mai gazdaság már egyre kevésbe szól a valódi vevői igényekről, és egyre inkább arról, hogy a cégek féltik a profitjukat, ezért kell mindig új, újabb és még újabb termékeket, szolgáltatásokat piacra dobni, lehetőleg minél gyorsabban, és forradalmiként felcímkézni őket.