Mennyire mély egy divatblogger?

Nagyon.

A hétvégén Avon-Cosmopolitan konferencián voltam. Nem elírás, hogy egy mondaton belül szerepelnek az "Avon", "Cosmopolitan" és "konferencia" szavak, bár amikor a jegyet vettem rá, a Libriben az eladó először nem akart hinni nekem, aztán megtalálta az adatbázisban, és megállapította, hogy "jé, tényleg van ilyen". :)

Mit keresek én egy divatkonferencián? Hát blogolással kapcsolatos jótanácsokat, kerekasztal-beszélgetéseket, mert hogy a konferencia a blogolásról szólt, kezdő és haladó divatbloggereknek egyaránt, mert ahogy a házigazda, Lilu megjegyezte: "itt mindenki divatblogot ír". Én, Monthy Python után szabadon, fel akartam emelni a kezem, hogy "én nem", de visszatartottam magam, így is eléggé kakukktojás voltam a sok divatblogger között, mivel én voltam az egyetlen, aki képes volt bemerészkedni egy konferenciáravaló trendi divatblogger csajszi közé talpig smink nélkül egy olyan rendezvényre, amit egy kozmetikai cég szponzorált. És még hátizsákom is volt. Még jó, hogy nem dobtak ki. :)

A csajok annyira trendik voltak, hogy néha nem tudtam eldönteni, hogy a tengerparton vagyok-e (egy tengerészsapka miatt), az operabálon (a kisestélyik és koktélruhák miatt), vagy csak simán szégyelljem magam, mert nincs Louis Vuitton táskám (végre láttam egyet élőben, legalábbis azt hiszem, hogy az volt.) Úgy éreztem magam, mintha egy James Bond-filmbe csöppentem volna, ahol csupa menő, dögös csaj van. Csak a pasik hiányoztak (nem kicsit volt tyúkól-fíling :), és persze maga Bond. Doransky, az egyik előadó meg is jegyezte, hogy még sosem adott elő technológia témában csupa nő előtt, de azért jól érzi magát. :) Főleg, hogy a tech-konferenciákon meg pont fordítva szokott lenni, csupa geek szaladgál tablettel, és egy csajt sem lehet látni. A témája egyébként az lett volna, hogy mit tanulhatunk mi, kicsi magyar bloggerek a nagy külföldiektől. Sajnos, pont ez nem derült ki, de legalább megtudtam, hány olyan híres nagy blog van a világon, amiről nem hallottam soha. Azt is megtudtuk, hogy a jövő a 6-10 másodperces (!) videóké, és hogy növöget felfelé az a közönség, aki kizárólag képekben és videókban kommunikál. Az első előadó, Molnár Zsuzsa a Sanomától is megjegyezte, hogy az unokahúga már csak Stickeren és a Snapchaten (nem biztos, hogy jól írtam őket :), kommunikál, kizárólag szmájlikkal, és nagyon jól ki tud velük fejezni mindent. Elképzeltem azt a világot, amikor az acélgyártást, a krumpliszedést, a szívműtéteket és az űrhajókat is szmájlikkal irányítjuk. Hát, végül is a robotokat - akik a munkát végzik majd helyettünk -, mindegy, milyen "nyelvre" programozzuk be, és legalább vidám lesz a világ. :) Szerencsére Doransky azt is elmondta, hogy azért újra jönnek vissza a blogok is - pedig már úgy volt, hogy kihalnak - mert azért a közönség kívánja az értékesebb tartalmat is, de (mindig van egy de!), elképzelhető, hogy a blogokat is robotok fogják írni. Püff neki.

A kedvenc kerekasztal-beszélgetésem Sixx és Gönci Gábor között zajlott. Előbbi a comment.blog.hu-n írogat, elég vitriolosan, utóbbi pedig olyan márkák Facebook-kampányát vitte/viszi, mint a Túró Rudi és a Spar. Szóval állati menő fej. Sixx nem hazudtolta meg önmagát. A téma miatt (Hogyan bánjunk a trollokkal?), a végére már eléggé röpködtek a nemiszervek és kurvaanyádok, de ezzel szerencsére csak azt kívánta illusztrálni, miket írogatnak a csúnya trollok. Képzeljétek, még olyanokat sem átallanak beírni, hogy az RTL Klubot be kellene szántani és behinteni a helyét sóval - és Lilu mindezt faarccal hallgatta végig. Ekkor hittem el tényleg, hogy Lilu igazi profi. Hogy mit lehet a trollokkal tenni? Hát kitiltani vagy vállat vonni. Nevelni nem érdemes őket, de aki akarja, megpróbálkozhat vele - de úgyis hiába.

Voltak azonban még érdekesebb beszélgetések is, azok, amik miatt a poszt címében feltett kérdésre azt írtam válaszul, hogy "nagyon". Tudniillik: nagyon mély is lehet egy divatblogger. Amint pénzre és üzletre fordul a szó, onnantól kezdve ugyanis vége a habos-babos, rózsaszín, Vuitton-táskás, habkönnyű csodavilágnak. Farkas Lívia megjegyezte a "Hogyan keressünk pénzt a blogolással?" beszélgetés alatt (szerintem emiatt a téma miatt jött el mindenki :), hogy amint már ott tartunk, hogy pénz folyik be a blogból, keressünk egy bitangjó könyvelőt, ez a legeslegfontosabb.

Az is kiderült abból a beszélgetésből, ami arról szólt, hogy mire jó a blogok közötti networking és együttműködés, és a Festy, Pandarte és a Beauty Junkie blogok írói vettek részt rajta, hogy ha együttműködésre kerül a sor (pl. közös nyereményjátékot szervez néhány blog, például ők hárman), oda bizony már kell marketingterv a mit, mikor, hogyan kérdésekre kidolgozva, és annak a biztosítására, hogy egyik blognak se legyen a másiknál hangsúlyosabb szerepe az együttműködésben.

A Hogyan szerezzünk szponzort? beszélgetésből azt tudtuk meg, hogy napi 3000 látogató alatt szóba sem fognak állni velünk a cégek, és ha szponzort keresünk, akkor fontos, hogy legyen saját magunkról egy prezentációnk, amit bemutatunk a cégeknek a blogunk céljáról, közönségéről, látogatottságáról. Egy másik beszélgetés résztvevőjének viszont az volt a véleménye erről, hogy csináljon prezit az, akinek két anyja van. Oké, nem ezekkel a szavakkal mondta. :) Lehet, hogy tényleg felesleges, mert állítólag 10 megkeresésből talán 1 cég fog egyáltalán válaszolni, és az sem biztos, hogy pozitívan.

A Krémmánia és a Pumpkin Paradise beszélgetéséből megtudtuk, hogy mitől lesz egy blog sikeres. (A Krémmániának havonta 350 ezer látogatója van!). A titok a szokásos: jó időben, jó helyen elkezdeni a blogolást, és szívvel-lélekkel csinálni, és nem meglepődni azon, hogy akár 1-2 év is kell, mire beindulnak a dolgok, és anyukánkon kívül más is elkezd minket olvasni.

Volt egy külföldi előadó is, akit tolmácsgéppel hallgathattunk - volna - végig, de szerintem a tolmács nem állt a helyzet magaslatán, az egész előadásból annyi jött le, hogy a "hatékony márka együttműködések", ami a téma lett volna, azt jelenti, hogy egy márka szponzorál minket, és mi arról a márkáról írunk, persze csupa jót.

Celebvendég is volt, Ördög Nóri beszélt arról, hogy ő a fürdőszobában blogol, mert ott van nyugodt légkör. Kicsit sajnáltam szegényt, mert úgy tűnt abból, amit elmondott, - bár a konkrét szavai pont az ellenkezőjét mondták -,  hogy őt igazából nem szippantotta be ez a blogolásosdi, és csak azért izzad ki magából 2 hetente (!) egy bejegyzést, mert határidőre kell írnia. Ebből is látszik, hogy celebnek lenni sem fenékig tejföl.

Ami a szünetbeli ellátmányt illeti (ez a legfontosabb egy konferencián, higgyjétek el nekem! :), a Bellevue cukrászdából hoztak olyan sütiket, de olyanokat, hogy szinte csak azt ettem. Az egyik sütinek a receptjét megpróbáltam elkérni, de csak annyit mondtak, hogy a "tejkrémes karamella", mert ez volt neve (megszórva egész mogyoróval), tejsűrítményből készül. Már ezért megérte elmenni. Ezenkívül voltak szendvicsek, és talán annak a néhány gasztrobloggernek a kedvéért, akik valahogy bekeveredtek a divatbloggerek közé, volt olyan sima szalámis szendvics, amire lekvárt kentek. Egy életem-egy halálom, én bizony ettem belőle, és egész jó volt! Sajnos, annyira meghökkentő volt a szalámin a lekvár, hogy nem jegyeztem meg az ízét, talán áfonya volt, de mindenképpen sötét színű, ha ez segít valakinek valamit a recept elkészítésében. :)

És végül pár szó Bebita Bonitáról, egy kedves lányról, aki youtube-csatornát visz a sminkelésről, így arról beszélt, hogyan kell jó videót készíteni. Ő mondott egy érdekeset, amit érdemes kiemelni:

"Ha valamit elérünk az életben, azt nekik [a nézőinknek, olvasóinknak] köszönhetjük."

Szerintem ezt érdemes lenne észben tartania néhány cégvezetőnek is, mint ahogy azt is, amit Beauty Junkie és Pandarte mondtak az elhivatottságról, ami nagyban hozzájárul egy blog, de egy cég sikeréhez is:

"A mi agyunk folyamatosan jár." (Pandarte)

"Minden percben a blogon agyalok." (Beauty Junkie)

Hát ennyi volt, Lilu szerint lesz jövőre is. Gyertek fiúk ti is, kitűnő csajozós terep! :)

Képeket ebben a pár beszámolóban láthattok, amiket a résztvevő divatbloggerek írtak a rendezvényről. Bár volt hivatalos fotós, szerintem azokat a képeket a Cosmó nyomtatott változatára tartogatják, mert a honlapon nincs fent semmi.

Pumpkin Paradise beszámolója
Szépség csak neked beszámolója
Behind my makeup beszámolója