Na mi van a csomagban?

Néha találkozni furcsa, értelmetlen szokásokkal, folyamatokkal, de persze könnyen lehet, hogy csak én nem értem őket. Ezekből adok most közre egy rövidke válogatást. Az értelmezést kommentekben várom.

* * * * *

Cégünk időről időre kap szakmai magazinokat, amiket persze gondosan becsomagolnak, nehogy már a postás bácsi izgalomtól remegve, ámde ingyér' beleolvasson mondjuk az fmcg-szektor értékesítési statisztikáiba, de legalább a szemét több legyen miattuk. Átlátszó nejlonborításba vannak csomagolva ezek a magazinok, ezért sem értem, miért van rajtuk egy matrica, ami arról tájékoztat, hogy "A csomag sajtóterméket tartalmaz!" Így, felkiáltójellel. Mitől fél az, aki ráragasztja? Netán attól, hogy a becsomagoltújság-tapintású újságot esetleg egyszer valaki majd mondjuk kalapnak nézi? Vagy - ha van egy kis fantáziája - kígyónak, ami épp lenyelt egy elefántot, de újságnak semmiképp? (a la Kisherceg)

* * * * *

Vettem céges számlára 10 darabos BKK jegytömböt. Már nem először. De minden egyes alkalommal rápecsételték a hátuljára (szigorúan piros tintával!), hogy "Számla kiadva". Miért? Hova? Kinek? Már várom, hogy a metrón az ellenőr kivegye a kezemből a tömböt, megfordítsa, és a pecsét láttán megjegyezze, hogy "Na, azért!" majd megigazítva a derékszíját elégedetten tovaballagjon. Vajon mennyi pótdíjat kell majd fizetnem, ha egyszer elfelejtik lepecsételni a tömböt?

* * * * *

Azt hiszem, már írtam arról, de újra-és-újra meglep, hogy a postán még az ablaknál feladott levélre is mindig ragasztanak bélyeget. Az nem elég, hogy kifizetem az árát. Meg kell várni, amíg a postáskisasszony kiválasztja a megfelelő címletet és rányalja a borítékra. Addig a számlát sem adja ki. Szerintem túl sokat nyomtattak belőlük, és el kell fogyasztani a készletet, azért.

* * * * *

10 darabos BKK jegytömböt persze nem csak a pénztárosnénitől lehet venni, hanem automatából is. Vettem is, saját részre egyet. A gép szépen kinyomtatott nekem 11 darab szelvényt, egyenként. 10 darabra rá van írva, hogy "gyűjtőjegy", a 11. darab pedig azért kell, hogy arra meg azt lehessen nyomtatni: "gyűjtőjegy bizonylat". Ez utóbbit kidobtam, mert ez csak szemét, és most rettegve várom a büntit. Azt sem értem, hogy ha egyenként nyomtatja az automata a jegyeket, akkor mi szükség van a "tömbözésre", főleg, hogy nem tömböt kapok, hanem külön jegyeket, amiket tök macera kezelni, mert folyton elő kell halászni egyet a táskából, ahelyett, hogy zsebre vágnám az egész tömböt, ahogy szoktam, és mindig odapörgetnék, ahol még van üres szelvény. Arra kíváncsi vagyok, hogy ha valaki nem tudja, hogy a tömb olcsóbb (vagy hogy van ilyen egyáltalán), és emiatt 10 darab külön jegyet kér az automatától, akkor vajon 4500 vagy 3000 ft-ot kell-e fizetnie? Elvégre ugyanazt kapja mindkét esetben: 10 darab különálló szelvényt. Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?