A tökéletes bevásárlólista

Mindannyiunk álma a Tökéletes Bevásárlólista. Íme:

* 18 kg só
* 11 kg liszt
* 5 üveg ecet
* 8 vödör tejföl (850gr/db)
* uszkve 7-8 kg csirke
* 4 duplakocka Ráma margarin
* 8 doboz ananász
* plusz néhány kiló az aprajából, amit már nem volt agykapacitásom megjegyezni :)

Természetesen A Boltban, Ahova Járok futottam bele a szakácssapkás, kötényt viselő kici ócó kínaiba és magyar hölgyalkalmazottjába, akik ezt a bevásárlást eszközölték. Már korábban írtam, hogy a pénztárhoz érve kifejezetten vadászok az extremitásokra, hát most megkaptam. :) Kici ócó kínai főnök olyan 5 perc után elunta a várakozást, ezért egy mozdulattal elővett a farzsebéből kereken 27 ezer, félbehajtott, csipesszel átfogott, pontosan kiszámolt forintot, és a csipesz levétele nélkül átadta az alkalmazottjának ('uszon'héteze, tesek), hogy majd abból fizessen, és lelépett. Én keveselltem az összeget, tekintve a vásárolt mennyiséget.

Aztán sorra került a hölgy, és még félig se pakolta tele a liszttel és a sóval a szalagot, amikor a pénztárosfiú közölte vele, hogy ne rakjon többet, mert a szalag nem tudja szállítani a túlsúly miatt. Mit volt mit tenni, a hölgy elkezdte kézzel előrébb húzkodni a cuccot. Persze a lisztek leborultak, be a pénztárba. Sebaj, a fiatalember ügyes, majd felszedi. Majd elkezdődött a csippantás. A hölgy nem bírta egyszerre kipakolni a kocsiból az árut, se ugyanakkor visszapakolni a kocsiba a már lecsippantottakat, így a szalag egyik végén egy korábbi vevő, a másik végén én segítettem neki. A korábbi vevő fel is volt háborodva, hogy a kínai főnök itt hagyta a hölgyet szenvedni ezzel a sok áruval, hát milyen főnök az ilyen?

Aztán jött a nagy csodálkozás részemről, amikor a végösszeg kereken 26500 ft-ra rúgott. Ezek a kici ócó kínaiak vagy nagyon jól tudnak fejszámolni, vagy számológéppel járnak vásárolni, vagy tényleg van bevásárlólistájuk, árakkal. Ekkor már csak azt kellett kivárni, hogy az összeg felét 400 és 500 ft-os Erzsébet-utalványokkal fizesse ki a hölgy, a másik felét ezresekben, így hipp-hopp, már végeztünk is.

Közben belegondoltam, hogy ha a kici ócó kínai 26500 ft-ért ennyi mindent vesz, és még hasznot is realizál belőle, akkor mi, közönséges magyar háziasszonyok valamit nagyon rosszul csinálunk. :) Elsősorban azt, hogy nem pontos listával járunk vásárolni, és megveszünk egy csomó felesleges dolgot.