Gyors reagálás

Nagyon tetszenek az olyan cégek, ahol villámgyorsan reagálnak a világ történéseire. A SocialTimes.hu-n olvastam most egy angol cégről, akik azonnal reagáltak arra a hírre, hogy az olimpián felcserélték Észak- és Dél-Korea zászlaját. A cég szemüvegeket készít, így hát nem meglepő, hogy rögtön felajánlották szolgálataikat az arra rászoruló olimpia-szervezőknek. :) De nem a jó poénok miatt kedvelem a gyors reagálású cégeket, hanem mert meggyőződésem, hogy igazából az ilyen cégeknél lehet sikeres a lean "bevezetése" (amiről ráadásul tudjuk, hogy nem bevezetni kell, hanem átállni a lean életformára). Aki eleve tisztában van a gyors reagálás fontosságával és végre is tudja hajtani, annál nem lehet gond a folyamatos fejlesztés filozófiájának elültetése sem.

De van ellenpélda is, ahol egy arculatváltás miatt már 1 éve nem tudják (vagy akarják?) elvégezni a munkájukat. Ez pedig nem más, mint a NAV, ahol - ma hallottam a rádióban - már 1 éve nem tudnak kiállítani adókártyát arculatváltás miatt. Az ilyen cégeknél viszont - bármit is csinálunk - sosem lesz "bevezetve" a lean, nem is érdemes vele próbálkozni. Ezzel azonban igazából nem is lenne baj, ha ez a cég valódi cég lenne, mert legfeljebb elveszítené az ügyfeleit, mivel azok átmennének a konkurenciához. Csakhogy ez esetben egy hivatalról van szó, aminek nincs konkurenciája.

Hacsak egy másik államot nem tekintünk annak...