A világ legjobban vezetett vállalatai

A Hay Group elvégzett egy felmérést, hogy melyek a világ legjobban vezetett vállalatai. Az első helyen a GE áll, a 11. helyen a Toyota. Ami viszont meglepő, hogy a McDonaldsnak sikerült megcsípnie a 6. helyet.

Azért meglepő ez, mert azt írják, hogy "A Legjobban vezetett cégek rangsorában azt vizsgálta a Hay Group, hogy mely vállalatok azok, amelyek az új és kreatív ötletek, javaslatok megvalósításához a legjobb környezetet teremtik munkavállalóik számára." és ahol "A legjobb 20 cég között többségben voltak azok a Hay Group közlése szerint, ahol a kitűnő ötlettel rendelkező munkavállalók büntetés nélkül hagyhatják figyelmen kívül a hierarchikus rendet." Ráadásul még meg is ünneplik ezeket az új, innovatív ötleteket.

Nekem úgy tűnik, a magyar mekinél nem telik erre az ünneplésre, vagy a hierarchiát nem lehet felrúgni, de bárhogy is legyen, én most biza felrúgom, mert annyira kikerülöm a hierarchiát, amennyire csak lehet, mivel még dolgozója sem vagyok a cégnek, és adok egy új, kreatív, innovatív ötletet, ami segítségével jövőre akár az 5. helyet is elérhetik a listán.

Az ötlet így hangzik: ha elromlik a kávégép, akkor tessenek már adni egy kupont a McCafé részleghez, vagy csak szimplán átkiabálni, hogy itt egy hoppon maradt vevő, adjatok má' a szerencsétlennek egy kapucsínót a reggeli menüjéhez! Most ugyanis, ha elromlik a kávégép, akkor a reggeli menühöz, (vagy akár a délihez) NINCS kávé. Így jártál. Ott van mellette 5 méterre a McCafé, de onnan nem lehet kávét kérni a menühöz, mert "az más", ahogy a kedves fiatalember mondta nekem a kasszánál olyan hangsúllyal ejtve a mást, mintha a Burger King nyitott volna kávézót az üzlet sarkában. Ráadásul a McCafé árait sem tudta, hogy eldönthessem, érdemes-e külön vennem ott egy kapucsínót a reggeli menümhöz (ha már ingyen és alapból nem kapok), ezért el kellett mennem a Café pulthoz, közben elfoglalták a helyem a kajás pultnál így újra sorba kellett állnom. A Cafés ár nem érte meg, ezért külön kértem a reggeli menü kávétlanított részét, de annak az árának a megállapításához meg a csoportvezetőt kellett hívni.

Mindenesetre most, hogy ezt így kiírtam magamból már értem, hogy miért CSAK 6. a meki a világ legjobban vezetett cégeinek listáján. De most meg azt nem értem, hogy a Toyota miért a 11.?