Lean pozitív 3.

Hétvégén átnéztem a naptáram, hogy mi is vár rám áprilisban, és kiderült, hogy fogászati ellenőrzésre kellene mennem. Brrr... :) Erről viszont eszembe jutott egy határozottan lean pozitív eset, ami tavaly szeptemberben történt. Új fogorvost kerestem, mert az előző, akinél voltam, nagyon drága volt, és se a szolgáltatás körítésével (kommunikáció, ill. annak hiánya, várakozás) nem voltam megelégedve, se magával a szolgáltatással (baromi drágán csináltak egy tömést, ami alig több, mint fél év után elkezdett mozogni, természetesen már a garanciális időn túl, de amúgy sem mentem volna vele ugyanoda vissza). Sajnos egészen addig nem volt állandó fogorvosom, mert ezek a problémák, amiket felvázoltam, minden korábbi orvosnál jelentkeztek, pedig mind magánorvos volt, puccos rendelőben. Kár, hogy egyes orvosok (nyilván nem mind), a beszedett pénzt a puccra költik a szolgáltatás minőségének a javítása helyett. Mint a példám mutatja, a drága és nyilván korszerű fogászati berendezések vásárlása és az ultramenő váró teával, tévével és internettel csak egy dolog...

Szóval új fogász kellett, és a kollégáim segítségével találtam is egyet, aki most megfelelőnek is látszik, most fogok menni hozzá harmadszor, ami egyéni rekord. :) Szeptemberben rendbe hozta az előző fogorvos által elrontott fogam, egyéb kezeléseket is kaptam és annyi jótanácsot, hogy még nekem kellett megkérnem, hogy hagyja már abba a beszédet, mert nincs időm estig a székben ülni. :) Az előző fogorvosokból az árakon kívül mindent harapófogóval kellett kihúzni... Mindehhez baráti árak párosultak és egy jó hangulatú /de nem puccos/ rendelő, központi helyen. De nem az orvos a lean pozitív ebben a történetben, bár ő is lehetne.

Hanem a fogröntgen. Ugyanis azelőtt mindig olyan helyre mentem, ahol helyben megcsinálták a röntgent, HORRIBILIS áron. Most mondjátok meg, mi kerül egy, azaz 1 darab fog megröntgenezésén 7000 forintba?! És persze egy kezelés alkalmával nem egyszer, de kétszer kellett röntgenezni, előtte és utána. Az új orvosomnak nincs saját röntgene, de elküldött egy főleg fogászati röntgeneket készítő laborba, ami a Kálvin térnél működik, és Radio Dentalnak hívják. Először kértem időpontot, bár a telefonban mondták, hogy nem szükséges. No, gondoltam, nem lehet nagy forgalom... pedig volt. Odamentem az időpontra, bejelentkeztem a recepción, és még le sem raktam a táskám, már szólítottak is. Panoráma röntgent kellett csinálni (mivel először voltam ennél az orvosnál) és a problémás fogamról egyet külön. Nagyjából 3 perc alatt végeztünk és nem volt az a kellemetlenség sem, amitől nagyon féltem, hogy nekem kell a ujjammal az filmet a szájpadlásomhoz tartani. Nem tudom, hogy csinálták, de itt nem kellett nekem szerencsétlenkednem, míg a drága fogorvosnál igen... Utána mindössze 15 percet kellett várni az előhívásra, majd fizethettem: 3500 a panoráma, 700 a külön fog. Nem kicsit csodálkoztam, lélekben fel voltam készülve egy óriási számlára. Amikor az időpontra jelentkeztem, nem kérdeztem meg az árakat, hiszen úgyis magasak, akkor meg minek idegesítsem magam előre? :) A 15 perces várakozás alatt pedig láttam, hogy bizony van forgalma a helynek jócskán, és mégsem kellett senkinek sem várakoznia, még annak sem, aki nem időpontra jött. Utána még egyszer el kellett mennem ide egy másik fogammal, de akkor már nem kértem időpontot, mert minek. A menetrend ugyanaz volt: odaértem, pici várakozás, szólítás, felvétel, 15 perc előhívás, fizetés (700 ft), viszlát.

Soha többet nem megyek olyan fogorvoshoz, aki maga röntgenez. A kényelmetlen "kényelem" nem ér meg 10-szeres árat!

(A Lean pozitív sorozatom olyan cégekről szól - névvel kiírva - ahol lean szemléletű szolgáltatást kaptam függetlenül attól, hogy a cég alkalmazza-e a lean módszertant.)