A lean és az agresszivitás

A Ryanairt kifejezetten agresszív légitársaságnak írják le. Ez ugyebár nem egy pozitív tulajdonság, de néha nagyon hasznos.

Most például az történt, hogy a reptéri rendőrség előírta a Ryanairnek, hogy a személyzeteknek Budapestre érkezéskor el kell hagyniuk a repülőt okmányellenőrzésre. Ez a légitársaságnak nem tetszett - joggal - mert egyrészt így nem tudják tartani a 25 perces fordulóidőt, másrészt a személyzet magyar, akik már a járat eredeti indulása előtt, a reptérre érkezésükkor átestek a vizsgálatokon, így teljesen felesleges még egyszer zaklatni őket. Miután a Ryan megtagadta az ezen a vizsgálaton való részvételt, nem kaptak felszállási engedélyt, ami miatt törölni kellett a járataikat. Most azonban úgy tűnik, hogy sikerült megegyezniük egy "új gyakorlatban", amiről részleteket nem árultak el, de - ahogy reptéri hírforrásaim megsúgták - a ha a hegy nem megy Mohamedhez, akkor Mohamed megy a hegyhez típusú eljárásról van szó.

A Ryan felháborodását nagyon is megértem. Annak idején a Malévnél is nagy gondot (és sok pluszköltséget!) okozott az, hogy ha a személyzeteink a napi dupla járataik során előbb egy nem-schengeni övezetbeli országba repültek, majd utána egy schengenibe, akkor újabb vizsgálaton kellett átesniük, ráadásul ehhez át kellett vándorolniuk a terminál egyik végéből a másikba, miközben a mi fordulóidőnk se volt sokkal több, mint a Ryané. Szóval maximálisan megértem, hogy a rendőrség ezen eljárását tökéletesen feleslegesnek, mi több, egyenesen idiótának bélyegezték, és foggal-körömmel (és sikerrel!) harcoltak ellene. Azért ez egy magyar hivatal ellen nem semmi eredmény! Úgy tűnik, nem minden hatékonyságnövelő intézkedést lehet csak úgy, a józan észre és elfogadásra alapozva bevezetni, néha bizony harcolni kell érte, agresszíven. Beletörődni biztosan nem szabad a rosszul működő dolgokba, folyamatokba!