Én Ön miatt nem fogok forradalmat csinálni!

Szomszédok, 31. fejezet

János és Alma a földhivatalban.

János: Bocsánat, erről a helyrajzi számról szeretnénk egy hiteles térképmásolatot kérni.

Ügyintéző: Ezen kérek befizetni postán 150 forintot. Utána a feladóvevénnyel visszajön az ügyfél, hoz magával egy megcímzett borítékot bélyeggel ellátva. Miután a feladóvevényt bemutatta, mi kiállítjuk a hivatalos másolatot és elküldjük a címére. Kérem a következőt!

János: Nem lehetne, hogy mire visszaérünk a feladóvevénnyel, megkapjuk a másolatot?

Ügyintéző: Elmondtam az ügyrendet, tessék csinálni, amit mondtam. Ez a hivatalos menetrend. Kérem, én ön miatt nem fogok forradalmat csinálni. S ne tartson fel, kérem, mások is vannak itt!

Azt még értem, hogy mások miatt nem csinálunk forradalmat még akkor se, ha azokból a másokból élünk, elvégre a mások nekünk idegenek, mi közünk hozzájuk? De legalább saját magunk miatt vegyük a fáradságot egy jó kis forradalomhoz! Lehet, hogy a lustaság az, ami miatt néhány cégnél megbukik a lean?