Szakértői kormány

Mostanában beszélnek arról, hogy az ország nehéz gazdasági helyzete miatt szakértői kormányra lenne szükség. Lehet, hogy én vagyok az egyetlen az országban, aki nem érti, mit jelent a "szakértői kormány" kifejezés? Külön a szakértőit értem, és értem a kormányt is. De egyben nem áll össze a kép. Lehet, hogy azért van ez, mert a szakértő hozzáértőt, nagy tudásút, tapasztaltat, gyakorlottat jelent, a kormány pedig olyasvalakik gyülekezete, akik egy egész országot irányítanak: felelős, sok évre és minden emberre ható döntéseket hoznak, és én ezért eleve feltételezem, hogy a kormány, mint olyan, az csak szakértői lehet? Vagy mégsem szakértő az átlagos kormány? Csak nehéz időkben van szükség szakértői kormányra, békeidőben jó a dilettáns kormány is? Ugyan miért választanának meg az emberek drága pénzért dilettánsokat, ha ugyanazért a pénzért szakértőket is kaphatnának?

És jól értem, hogy a szakértői kormány analógiájára a cégeknél szakértői menedzsment van, a kórházban szakértői orvos operálja a vakbelem, a hetes buszt pedig szakértői buszsofőr vezeti? Vagy legalábbis ilyenekre lenne szükség a jelenlegiek helyett? Vagy hogy is van ez akkor? Magyarázza meg nekem valaki, mert kezdek belekavarodni...